مونو ریل عشق آباد آماده خدمات رسانی به ورزشکاران

مونو ریل عشق آباد آماده خدمات رسانی به ورزشکاران
در حالی که کمتر از 80 روز به شروع پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی عشق آباد زمان باقی است، «مونو ریل» شهری عشق آباد آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مونو ریل که در عشق آباد به نمادی از تکنولوژی بدل شده است، 54 هکتار راه های داخل این شهر را هم طی می کند. این سیستم حمل و نقل بیش از 5 کیلومتر طول دارد که بالاتر از سطح زمین قرار گرفته است. میله های عظیمی که مهندسان ساخت آن آنها را به «ماموت» تشبیه کرده اند 6 تا 13 متر این مونو ریل را از سطح زمین بالاتر قرار داده اند. این قطار شهری در طول 12 روز مسابقات خدمات گسترده ای برای ورزشکاران، مربیان و مسوولان تیم های ورزشی در نظر گرفته است و ورزشکاران را از دهکده بازیها به نقاط مختلف شهر می برد.

این مونو ریل دارای 4 کوپه است و این ظرفیت را دارد که با سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت کند و بالاترین سرعت آن در زمان مسابقات 46 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است. یعنی براساس این سرعت 8 ایستگاه را در 17 دقیقه طی می کند. سه قطار این مونو ریل شهری 810 مسافر را در هر ساعت می تواند جا به جا کند. شروع به کار ساخت این مونو ریل ژوئن سال 2012 آغاز شد.

۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.