چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛رژه کاروان ایران با پرچمداری مه لقا جام بزرگ در میان تشویق تماشاگران

چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی؛رژه کاروان ایران با پرچمداری مه لقا جام بزرگ در میان تشویق تماشاگران
چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی لحظاتی پیش با برگزاری مراسم افتتاحیه بطور رسمی در شهر باکو آذربایجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران اعزامی به این رقابتها ؛آذربایجانی‌ها برای این مراسم به جای آتش از عنصر آب که حیات بخش هستی محسوب می‌شود استفاده کرده‌اند‌. در این کلیپ کوزه آب از کنار دریای خزر پر شد و سفر خود را آغاز کرده و بعد از گذر از شهرهای آذربایجان به باکو و استادیوم المپیکو رسید و توسط چند کودک در حوضچه مخصوص که در مرکز سن تعبیه شده بود، ریخته شد و سپس مراسم رژه تیم‌ها آغاز شد.

در حین رژه موسیقی رسمی بازی‌ها و سایر موزیک‌های هیجان‌انگیز پخش می‌شدو در پیشانی کاروان هر تیم علاوه بر نام و پرچم کشور فوق، یک کوزه آب نیز توسط ولنتیرها حمل می‌شد.

 ورزشکاران حاضر در رژه بعد از عبور از جلوی جایگاه و سن مخصوص بازی‌ها به ضلع جنوبی استادیوم رفته و در جایگاهی که توسط ماموران امنیتی خالی نگاه داشته شده بود، مستقر می‌شدند.
بر اساس حروف الفبا افعانستان نخستین تیم بود که وارد رژه شد وکاروان ایران بیست و یکمین کشوری بود که در این مراسم رژه رفت.
مه‌لقا جام بزرگ بانوی تیرانداز ایران به عنوان پرچمدار در پیشانی کاران پرچم مقدس ایران را حمل می‌کرد و حجاب کامل جام‌بزرگ مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت و کاروان ایران را به شدت تشویق کردند.

کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم امشب با الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار کرد.

ترکیه یکی از پرجمعیت ترین کاروان‌های حاضر در مراسم بود و در انتهای مراسم رژه نیز کاروان آذربایجان رژه رفت و در ادامه این کاروان گروه موسیقی سنتی حضور داشتند که روی سن رژه به اجرای برنامه پرداختند.
آخرین بخش برنامه هم برافراشتن پرچم شورای همبستگی بازی‌های کشورهای اسلامی بود.

 

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۲۳:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.