فرجی: تیم ملی بانوان کاراته می تواند در المپیک 2020 شگفتی ساز باشد/با تیمی یکدست و باانگیزه راهی باکو می شویم

فرجی: تیم ملی بانوان کاراته می تواند در المپیک 2020 شگفتی ساز باشد/با تیمی یکدست و باانگیزه راهی باکو می شویم
رییس فدراسیون کاراته در جلسه با مربیان تیم ملی بانوان با اشاره به اینکه کاراته بانوان ایران برغم سابقه نه چندان طولانی در میادین قاره‌ای و جهانی سهم خوبی از مدال‌ها داشته، گفت: باید بگونه‌ای برنامه ریزی کنیم و پیش برویم که بانوان کاراته کشورمان در المپیک توکیو 2020 شگفتی ساز شوند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این دیدار که افسانه باقری نایب رییس بانوان و محسن آشوری دبیر فدراسیون نیز حضور داشتند، محمدصادق فرجی گفت: وقتی ملی پوشان بانوان کاراته در اولین حضور جهانی خود توانستند به 2 مدال نقره و برنز دست یابند و در رقابتهای آسیایی که در برخی اوزان بهترین های جهان حضور دارند، روی سکوی قهرمانی قرار می گیرند، این یعنی پتانسیل بالایی داریم و می توانیم به موفقیت در المپیک خوشبین و امیدوار باشیم.
وی تصریح کرد: البته کسب نتایج درخشان در میادین بزرگ مستلزم برنامه ریزی دقیق و حمایتی است که باید بیش از گذشته از ورزش کاراته شود. خوشبختانه در وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک نگاه مثبتی در خصوص کاراته وجود دارد.
فرجی همچنین گفت: با اینکه در نخستین سالهای حضور رسمی بانوان کشورمان در رقابتهای آسیایی و جهانی به نتایج بسیار خوبی حاصل شد، اما متاسفانه در یکسال گذشته تیم ملی بانوان با افت و خیز هایی مواجه بوده که باید با کار و تلاش بیشتر و برنامه ریزی بهتر و منسجم تر به شرایط بهتری برسد.
رییس فدراسیون کاراته با اشاره به تدوین یک برنامه دقیق، هدفمند و فنی برای کاراته بانوان اظهار داشت: باید زمان اوج آمادگی و اوج مهارت‌های فنی، روحی و روانی ورزشکاران مشخص باشد تا در زمان مسابقات مهم و حساس شاهد بهترین عملکرد بازیکنان در تاتامی باشیم، از طرفی انسجام و همدلی بیشتر در بین مربیان و همچنین اعضای تیم ملی قطعا یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کسب نتیجه خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر نفراتی در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بانوان حضور دارند که خود سالها به عنوان ملی پوش مسابقات قاره ای و بین المللی را تجربه کرده اند و بخوبی این فضا را می شناسند و می توانند تجربیات خود را در اختیار ملی پوشان جوان قرار دهند.
فرجی اینطور ادامه داد: اگر نگاه و ملاک انتخاب کاراته‌کاها بر اساس شایسته سالاری و یکسان باشد و عاری از نگاه‌های سبکی، استانی و شاگرد و استادی باشد، قطعا نتایج خوبی برای کاراته بانوان ایران بدست می آید.

رییس فدراسیون با اشاره به نتایج کاراته ‌وان امارات گفت: واقعیتش از نتایج تیم ملی بانوان در کاراته وان دوبی چندان راضی نیستم. اما قطعا تجارب این پیکارها به شما مربیان کمک خواهد کرد تا در بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا در قزاقستان شاهد کسب مدال های بهتری از بانوان کاراته‌کای ایران باشیم.
فرجی همچنین گفت: تیم ملی نباید متکی به یک و دو بازیکن خاص باشد و باید در همه اوزان از نفراتی بهره برد که بتوانیم روی مدال آوری آنها در عرصه قاره ای و جهانی حساب باز کرد و من فکر می کنم در یکی دو سال آینده به این مهم دست خواهیم یافت.
وی در پایان با اشاره به اینکه ورزشکاران تیم ملی باید تمامی هم و غم خود را صرف تمرین و حضوری صد در صدی در اردو بگذارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم در روزهای باقی مانده با انجام تمرینات مناسب، ورزشکاران به اوج آمادگی برسند و با تیمی یکدست و باانگیزه راهی باکو شوید تا بتوانید با بدست آوردن نتایج درخشان در پیکارهای کشورهای اسلامی باعث خوشحالی مردم ایران و سربلندی کشور عزیزمان شوید.

۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.