42 رشته ورزشی در جاکارتا 2018

42 رشته ورزشی در جاکارتا 2018
شورای المپیک آسیا موافقت کرد که 42 رشته ورزشی و 484 رویداد ورزشی در بازیهای آسیای 2018 که به میزبانی مشترک جاکارتا و پالمبنگ اندونزی برگزار می شود، شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت رسمی شورای المپیک آسیا، در ششمین نشست جلسه کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا، مقرر شد که تعداد رشته های ورزشی 42 رشته باقی بماند.

رییس این کمیته «تسونکازو تاکدا» درباره تصمیم گیری در مورد تعداد رشته های ورزشی و تعداد مسابقات ورزشی گفت:ما در این نشست تعداد رشته ها و مسابقات ورزشی را نهایی کردیم. این تعداد رشته و رویداد ورزشی حد نهایی و حداکثری است که اعلام کردیم.

وی که ریاست کمیته ملی المپیک ژاپن را نیز بر عهده دارد افزود: «اما ممکن است که این تعداد رشته و رویداد، کاهش یابد، ما باید یک ماه آینده درباره این موضوع تصمیم بگیریم.

رییس کمیته هماهنگی شورای المپیک آسیا درباره نظر اعضای این شورا در مورد تصمیمات اتخاذ شده گفت:تمامی اعضای این شورا از نتایج آن رضایت دارند و من مطمئن هستم که بازیهای آسیایی 2018 یک موفقیت بزرگ خواهد بود.

در جلسه ای که ماه گذشته در ساپاروی ژاپن بزگرار شد، قرار بود که 44 رشته ورزشی دراین رقابتها شرکت کنند اما کاهش این رقم به 42 رشته ورزشی به دلیل ادغام برخی از ورزش ها است. رشته های ورزشی «سافت تنیس» با تنیس و «رولر اسکیت» با اسکیت بورد ادغام شدند. رشته هنرهای رزمی نیز شامل، جو- جیتسو، کوراش، سامبو، ووشو، پنکاک سیلات می شود. پیش از این در بازیهای آسیایی گوانژو نیز 42 رشته شرکت کرده بودند اما با تصمیم مجمع عمومی شورای المپیک آسیا که سال 2009 در سنگاپور برگزار شد، بازیهای آسیایی اینچئون با 36 رشته انجام شد.

۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.