سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ یورش کیانوش رستمی برای کسب مدال طلای المپیک

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016؛ یورش کیانوش رستمی برای کسب مدال طلای المپیک
در حالی رقابت وزنه برداران ایرانی از نخستین ساعات بامداد فردا (شنبه) در المپیک 2016 ریو آغاز می شود که کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی اولین نماینده ایران در این رقابت ها خواهد بود و باید برای کسب مدال به جدال با پولاد سرد بپردازد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، نخستین نماینده کاروان وزنه برداری ایران در المپیک کیانوش رستمی در دسته 85 کیلوگرم است از ساعت 2:30 دقیقه بامداد شنبه 23 مرداد روی تخته می رود.
رستمی رکورد دار وزنه برداری جهان و دارنده نشان نقره بازی های المپیک 2012 لندن و یکی از شانس های کسب مدال به شمار می رود، مدالی که خیلی ها امیدوارند به رنگ طلا باشد تا این وزنه بردار پرتوان کشور کلکسیون افتخارات خود را کامل کند. 
کیانوش طی 8 سال گذشته و در اوزان 69، 77 و 85 کیلوگرم، 13 بار در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک به میدان رفته و در این مدت 2 مدال طلا و یک نقره در رقابت های قهرمانی جهان، یک نقره المپیک، یک نقره بازی های آسیایی، 2 طلای جوانان جهان و دو نقره رقابت های قهرمانی آسیا را بر گردن آویخته تا یکی از عنوان دارترین وزنه برداران جهان باشد.
رستمی پیش از اعزام به مسابقات المپیک در رقابت های بین المللی جام فجر توانست در حرکت دو ضرب وزنه 220 کیلویی را مهار کند تا رکورد دنیا را 2 کیلو افزایش دهد، رکوردی که پیش از این با 218 کیلو در اختیار وزنه بردار چینی بود.
وی همچنین در مجموع با زدن وزنه 395 کیلویی، یک کیلوگرم رکورد دنیا که متعلق به ورزشکار بلاروس بود را نیز از آن خود کرد.
وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم ایران در حالی گام به رقابت های المپیک 2016 ریو گذاشته که در دوره قبلی المپیک که در سال 2012 و در لندن برگزار شد، با مهار وزنه 171 کیلو در یک ضرب و 209 کیلوگرم در دو ضرب با مجموع 380 کیلوگرم عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره را تصاحب کرد.
وی همچنین سال گذشته و در رقابت های قهرمانی جهان در حرکت یکضرب 173 کیلوگرم و حرکت دوضرب 214کیلوگرم را بالای سر برد تا با مجموع 387 کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.
اکنون به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که رستمی مدال طلای معتبرترین رقابت ورزشی جهان را از آن خود کند تا چراغ اول مدال آوری کاروان ورزشی ایران را در المپیک روشن و نام خود را جاودانه سازد.
بامداد شنبه خیلی ها منتظر یورش کیانوش به مدال طلای المپیک هستند تا پس از گذشت یک هفته از آغاز رقابت ها، کاروان ورزشی ایران هم در المپیک صاحب مدال شود.
۲۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۷:۰۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.