سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛ بانوی ملی پوش تیراندازی: امیدوارم بانوان ایران در المپیک تاریخ‌ساز شوند

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی 2016؛  بانوی ملی پوش تیراندازی: امیدوارم بانوان ایران در المپیک تاریخ‌ساز شوند
بانوی ملی پوش تیراندازی ایران گفت: امیدوارم خودم و تمام بانوان ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو بهترین عملکرد را داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک به نقل از فدراسیون تیراندازی، گلنوش سبقت‌اللهی در خصوص حضور خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: به عنوان یک ورزشکار به نتیجه فکر نمی‌کنم بلکه به عملکردی که در این مسابقات دارم فکر می‌کنم و امیدوارم بهترین عملکرد را در روز مسابقه داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند در المپیک تاریخ‌ساز باشد، تصریح کرد: در المپیک هیچ چیزی بعید نیست و انشالله تیرهایم به هدف بنشیند و آرزو می‌کنم بانوان ایران در المپیک تاریخ ساز شوند. مردم ایران برای المپیکی‌ها دعا کنند.

بانوی تیرانداز کشورمان در خصوص تجهیز سلاحش پیش از المپیک گفت: سلاح نو پیش از اعزام به ریو به دستم رسید اما با سلاح قبلی در المپیک شرکت می‌کنم چون فرصت کافی برای تمرین با سلاح جدید را نداشتم و هنوز به آن عادت نکرده‌ام.

سبقت الهی در خصوص اردوی تیم ملی در هانوفر آلمان پیش از اعزام به ریو افزود: اردوی هانوفر خیلی خوب بود چون به محض ورود در آلمان دو روز مسابقه تدارکاتی با حریفان صاحب نام جهانی داشتیم. تا آنجایی که می‌خواستم به آمادگی رسیده‌ام.

سبقت‌اللهی با اشاره به حریفان خود در المپیک ریو گفت: حریفان با تجربه و بزرگی در جهان دارم که هر کدام در چند دوره المپیک حضور داشته‌اند. اگر واقع بین باشیم این موضوع که اولین حضورم در المپیک است و کم تجربه‌تر از حریفان هستم باعث نگرانی من می‌شود اما کاری می‌کنم که این فشار را به خودم  وارد نکنم و استرس‌ها را کنترل کنم.

جام‌بزرگ: به المپیک ریو نسبت به لندن دید بهتری دارم

بانوی ملی پوش تیراندازی ایران گفت: به المپیک ریو نسبت به دوره گذشته در لندن دید بهتری دارم و کاملا آماده ام.

مه‌لقا جام‌بزرگ  در خصوص حضور خود در المپیک و شانس کسب مدال در این رویداد بزرگ اظهار داشت: به این دوره از المپیک نسبت به المپیک لندن دیدم بهتر است و آمادگی خوبی دارم. در تمرینات نمره‌های خوبی زدم و در برزیل هم پنجم شدم اما  اینکه در روز مسابقه و در المپیک چه اتفاقی می‌افتد را تنها خداوند می‌داند. امیدوارم با توکل بر خدا نتیجه خوبی کسب کنم. اگر خدا بخواهد جزو فینالیست‌ها خواهم بود و برای کسب مدال تلاش خواهم کرد.

وی که با شناخت کافی از حریفان خود راهی ریو شده است، افزود: با حریفانم در مسابقات برزیل رقابت کردم و برخی از رقبای اصلی‌ام در اردوی هانوفر و مسابقات فرانسه حضور داشتند و در این مدت به خوبی از آنها شناخت دارم.

بانوی تیرانداز  ایران با اشاره به رقابت سخت برای کسب مدال در المپیک تصریح کرد: در تیراندازی  اینکه ۲۰ نفر برای کسب مدال رقابت می‌کنند نه تنها ترسناک و دلهره آور نیست بلکه امیدوار کننده است. همین که جزو ۲۰ نفر برترم، خوب است. در تیراندازی چیزی قابل پیش‌بینی نیست. اینکه نفر اول رنکینگ لزوما در روز مسابقه بر سکوی نخست قرار بگیرد قطعی نیست و ممکن است اتفاقات  دور از ذهنی بیفتند.

وی در ادامه به اردوی تیم ملی در آلمان پیش از حضور در برزیل اشاره کرد و گفت: اردوی هانوفر از این بابت خوب بود که تعداد زیادی فشنگ در اختیار داشتیم و این موضوع به آمادگی بیشتر تیراندازان کمک زیادی خواهد کرد. همیشه اردوهای برون مرزی به واسطه نوع تمرینات و امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد، تاثیرگذار بوده است و بیشتر از ایران می‌توانیم فشنگ بزنیم.

جام بزرگ در پایان در خصوص تامین تجهیزات جدید برای حضور در المپیک تصریح کرد: سلاح من کمی قدیمی است اما مشکل خاصی نبود تا بخواهم آن را تعویض کنم. لباسم قدیمی و برای ۵ سال پیش بود و با نظر سرمربی آن را برای مسابقات مونیخ عوض کردم. کمی  با لباس قبلی فرق دارد اما مشکل خاصی با آن ندارم و به خوبی با آن تمرین کرده‌ام.

۱۲ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.