در نشست خبری مسئولان کمیته ملی المپیک و مجد آرا رئیس فدراسیون همگانی؛برنامه های هفته المپیک اعلام شد

در نشست خبری مسئولان کمیته ملی المپیک و مجد آرا رئیس فدراسیون همگانی؛برنامه های هفته المپیک اعلام شد
صبح امروز در نشست خبری مسئولان کمیته ملی المپیک و مجد آرا رئیس فدراسیون همگانی، برنامه های هفته المپیک که قرار است از شنبه هفته آینده در بخش های مختلف در سراسر کشور برگزار شود اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛امسال نیز همچون سالهای گذشته قرار است مراسم دو روز المپیک که هر ساله از سوی کمیته های المپیک کشورهای مختلف جهان برگزار می شود در کشورمان نیز تحت عنوان هفته المپیک با همکاری کمیته ملی المپیک و فدراسیون همگانی برگزار شود.
علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی ضمن تشریح برنامه های توسعه ورزش همگانی در مناسبت های مختلف و بخصوص هفته المپیک ابراز داشت: برنامه هفته المپیک از شنبه آینده در سراسر ایران آغاز می‌شود و فدراسیون ورزش‌های همگانی بر مبنای سند توسعه و همچنین چشم‌اندازی که دارد مشارکت 50 درصدی مردم را در ورزش همگانی در سند توسعه خود قرار داده تا ایران تا سال 1404 به سمت کشوری فعال و شاداب برسد.
وی افزود: ما از تمام برنامه‌هایمان جلو هستیم و همانطور که وزیر ورزش و رئیس‌جمهوری گفتند 21 درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت می‌کنند و این حرکت رو به جلویی است که با حضور مردم شکل گرفته است.
فدراسیون ورزش همگانی سال گذشته سند تحول، تعالی و آینده‌نگری را تبیین کرد که در این سند حدود 40 برنامه برای ورزش‌های مختلف پیش‌بینی شد که یکی از این طرح‌ها اجرای هفته المپیک است. چهار سال است که روز المپیک به هفته المپیک تبدیل شده است.
مجدآرا خاطرنشان کرد: من از چهار سال پیش به عنوان رئیس کمیته همگانی کمیته ملی المپیک و الان هم به عنوان رئیس کمیسیون توریسم ورزشی فعالیت دارم و ما طبق بندی که در اساسنامه کمیته برای ورزش همگانی وجود دارد برنامه‌های المپیک را با کمیته شروع کردیم.
رئیس فدراسیون ورزش همگانی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه به مشارکت‌کنندگان در برنامه‌های هفته المپیک گواهی اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه هفته المپیک را پربارتر برگزار کنیم هر روز هفته به یک نامی اختصاص دارد که این موضوع به استان‌ها هم ابلاغ شده است. از سوی کمیته ملی المپیک و کمیته بین‌المللی المپیک تعداد پنج هزار حکم در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود. از ویژگی‌های برنامه امسال این است که با توجه به روز جوان در نظر داریم پرچم المپیک را در پادگان‌ها و خارج از پادگان به اهتزاز درآوریم. همچنین یک پرچم بیست متری در فضای تهران توسط قهرمان پرش با چتر به اهتزاز درمی آید.
مجدآرا با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی در هفته المپیک خاطرنشان کرد: قرار است نمایشگاه عکاسی را در کمیته ملی المپیک برگزار کنیم که شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس های خود را از این مراسم در نمایشگاه به نمایش بگذارند.
وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته چه تعداد شرکت‌کننده در هفته المپیک داشتیم و پیش‌بینی شما برای امسال چیست،‌گفت: سال گذشته پنج هزار نفر در المپیک شرکت داشتند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از هفت هزار نفر به صورت مستقیم مشارکت کنند.هدف ما بیشتر این است این فرهنگ‌سازی در استان‌ها انجام شود. غیر از این مورد پیش‌بینی شده روز جمعه در همایش پیاده‌روی در تمام استان‌ها حداقل  30 تا 40 هزار شرکت‌کننده داشته باشیم.

در این نشست حسین کهندانی و جمال امید نمایندگان کمیته ملی المپیک حضور داشته و به ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه های هفته المپیک و همچنین برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی در تهران پرداختند.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برنامه های هفته المپیک بدین نحو می باشد.
شنبه 19/4 المپیک و طبیعت
یکشنبه 20/4المپیک و کودکان
دوشنبه 21/4المپیک و جوانان
سه شنبه 22/4المپیک و بانوان
چهارشنبه 23/4المپیک و سالمندان
پنجشنبه 24/4 المپیک و معلولین و جانبازان و ایثار گران
جمعه 25/4 دو المپیک آقایان

۱۴ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۵۷

نظر مخاطبان

رضا
۱۳۹۵/۰۵/۲۹
0
0
0

سلام بدون شک راه طولانی و اثربخش در عرصه ورزش ما همان ایجاد جذابیتهای ورزشی برای کل جامعه است و در این فرایند هرچه هرم ورزش کشور از دامنه و پایه گسترده تری برخوردارباشد طبعا" برونداد آن در میانه و رآس هرم بصورت محسوسی سطوح قهرمانان ورزشی را توسعه و تعمیم
خواهد داد از نظر رئیس فدراسیون نیز انتخابی اصلح و یکی از بهترینها آقای دکتر مجد آرا علاوه بر توانائیها از شخصیت ،وجاهت و کفایت لازم برخوردار است. بامید توسعه ورزش و موفقیت آقای مجدآرا


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.