آزمون و خطای تیم ها در لیگ جهانی برای المپیک

آزمون و خطای تیم ها در لیگ جهانی برای المپیک
سرمربیان تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی والیبال در فرصت باقی مانده تا المپیک 2016 ریو ترکیب های مختلف خود را مورد ارزیابی قرار می دهند تا به بهترین آرایش برای المپیک برسند.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، هفته اول لیگ جهانی والیبال به پایان رسید و تیم ملی والیبال ایران حالا راهی صربستان خواهد شد تا مقابل 3 رقیب دیگر خود قرار گیرد. کسب 2 امتیاز از 3 بازی ابتدایی مسابقات، حاصل کار شاگردان لوزانو بود اما نکته قابل توجه آرایش متفاوت تیم ها در شروع لیگ جهانی امسال است.
برزیل در طول 3 بازی خود به طور نسبی در هر بازی یک ترکیب را در پست دریافت کننده به میدان فرستاد و در کنار آن سرعتی زن های این تیم هم جا به جایی های زیادی داشتند. آمریکایی ها نیز در هر بازی از یک ترکیب برای شروع بازی استفاده کردند و در آرایش 6 نفری میدان حداقل در هر بازی 3 تغییر دادند.
در سایر گروه ها هم شرایط به این نحو است و تیمی مانند صربستان هنوز از آتانوسویچ، فوق ستاره خود استفاده نکرده موفق به کسب 3 پیروزی 3 بر صفر مقابل روسیه، لهستان و بلغارستان شده است. البته پشت خط زن صرب ها در یکی از بازی ها به صورت موفق به میدان رفت اما حتی تیم هایی که در المپیک حضور ندارند در این لیگ جهانی به دنبال ترکیب ایده آل خود هستند.
در گروه دیگر مسابقات، فرانسه قهرمان دوره قبلی این مسابقات هنوز از اروین انگاپت بهترین بازیکن لیگ جهانی 2015 در ترکیب خود استفاده نکرده است و لورن تیلیه سرمربی فرانسوی ها هم مانند سایر مربیان به دنبال استفاده از ترکیب های مختلف در بازی های گوناگون است.
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران هم ترکیب های متفاوتی را در مسابقات گذشته مورد آزمایش قرار داد و با اینکه دو مهره کلیدی ایران، فرهاد قائمی و امیر غفور همراه تیم حضور ندارند، اما سایر بازیکنان با آرایش های مختلف مورد ارزیابی قرار می گیرند.
با پایان هفته نخست لیگ جهانی محمد فلاح و علیرضا بهبوی هم به ترکیب تیم اضافه خواهند شد تا سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران به ترکیب ایده آل خود پس از لیگ جهانی برای المپیک دست پیدا کند.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۰۹:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.