نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛کیومرث هاشمی: دو ماه حیاتی تا المپیک ریو پیش رو داریم

نشست مسئولین،مربیان و قهرمانان المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهور؛کیومرث هاشمی: دو ماه حیاتی تا المپیک ریو پیش رو داریم
رئیس کمیته ملی المپیک، با بیان اینکه ظرفیت مدال آوری کاروان اعزامی ایران به المپیک 2016بالاتر از المپیک 2012 لندن است از جهانگیری معاون اول رییس جمهوری خواست تا حمایت بیشتری از کاروان اعزامی به ریو صورت بگیرد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره ای مختصر به وضعیت کاروان ایران و چگونگی برگزاری المپیکها  اظهار داشت: همه کشورها عضو سازمان ملل نیستند در حالی که ۲۰۶ کشور عضو کمیته بین المللی المپیک هستند که حداقل با یک نماینده در میادین المپیک شرکت می کنند.

وی در نشست ورزشکاران المپیکی وپارالمپیکی با معاون اول رییس جمهوری ضمن اشاره  به اولین حضور رسمی ایران در المپیک  ۱۹۴۸ لندن افزود :اولین مدال ورزش ایران در المپیک مدال برنز بود که توسط سلماسی در کشتی بدست آمد.
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه  کشتی در همه ادوار المپیک صاحب مدال بوده ،  مدالهایی که توسط  وزنه برداران  و تکواندوکاران به دست آمده را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح داد :حضور ما در المپیک با شش رشته ورزشی  آغاز شد اما امروزبا  ۵۹ سهمیه در المپیک ریو شرکت خواهیم کرد ضمن اینکه امیدواریم تا آغاز مسابقات  2016 بتوانیم سهمیه های بیشتری کسب کنیم .
رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران در المپیک ریو خواهد بودگفت: در تاریخ ۱۲۰ ساله المپیک ۱۲ ورزشکار معلول موفق به کسب سهمیه المپیک شده بودند و نعمتی سیزدهمین ورزشکاری است که به این موفقیت دست یافته است ضمن اینکه باید بگویم افزایش تعداد سهمیه های ایران و همچنین افزایش یک رشته ورزشی نسبت به ادوار گذشته  و حضور پررنگ داوران و ناظران ایران همراه با رکوردشکنی بانوان در کسب سهمیه از ویژگی های کاروان ایران است.
 رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: پتانسیل مدال آوری کاروان ایران نسبت به دوره های قبل بیشتر است فقط امیدوارم حمایت کامل صورت بگیرد تا بدون مشکل در المپیک ریو شرکت کنیم.
 وی در بخشی دیگر درخواست هایی را از معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: دو ماه حیاتی تا المپیک ریو پیش رو داریم. تسریع تخصیص بودجه در این مدت می تواند به ورزشکاران و آماده سازی آنها کمک کند ضمن اینکه این درخواست را دارم که در صورت امکان مراسم تقدیر از مدال آوران سال ۹۴ و پرداخت پاداش آنها پیش از اعزام کاروان ایران به المپیک ریو انجام شود.
  کیومرث هاشمی همچنین در ادامه درخواست های خود از معاون اول رئیس حمهور گفت: از دولت محترم می خواهم ۱۰ میلیارد تومان  خارج از اعتبارات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش  برای شارژ مربیان و ورزشکاران در اختیار جامعه ورزش قرار داده شود. در فوتبال مربیان ۵۰۰- ۶۰۰ میلیون می گیرند و دریافت این رقم می تواند برای مربیان غیر فوتبالی هم کمک بزرگی باشد. همچنین از شما می خواهم از اردوی ورزشکاران المپیکی در آستانه اعزام به ریو بازدید کنید.

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.