بزرگان وزنه برداری دنیا، در دام دوپینگ گرفتار شدند ؛تیم ملی ایران؛ فاتح وزنه برداری پاک

بزرگان وزنه برداری دنیا، در دام دوپینگ گرفتار شدند ؛تیم ملی ایران؛ فاتح وزنه برداری پاک
شمار وزنه برداران دوپینگی رقابتهای جهانی 2015 به 24 نفر رسید تا این موضوع همچون یک بمب خبری محافل ورزشی دنیا را به صدا دربیاورد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون وزنه برداری، در حالیکه یک ماه از پایان رقابتهای جهانی هیوستون می گذرد، ماموران ستاد بین المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) به دقت در حال بررسی و آنالیز نمونه های دوپینگ گرفته شده از وزنه برداران است. بیش از 600 وزنه بردار در رقابتهای جهانی آمریکا به روی تخته رفتند و در طول مدت برگزاری این رقابتها از سوی وادا نزدیک به 200 نمونه ادرار و خون از وزنه برداران گرفته شد که از این تعداد تاکنون 24 نمونه مثبت بوده است.
وجود چهره های سرشناسی چون الکسی لوچف (قهرمان دسته فوق سنگین چهان از روسیه)، الماس اوتشف و ژاسولان خدیربایف (نفرات دوم و سوم دسته 94 کیلوگرم از قزاقستان) و کیم کوانگ سانگ از کره شمالی که مدال نقره دسته 77 کیلوگرم را به دست آورد، گویای این واقعیت است که تیم های مطرح و صاحب سبک وزنه برداری دنیا امسال بیشتر تیم های کم و نام و نشان اسیر پدیده شوم دوپینگ شده اند. در این میان جای بسی خوشحالی است که تیم ملی وزنه برداری کشورمان با تدابیر مدیریت فدراسیون و کادر فنی تیم ملی، از هرگونه ناپاکی به دور بود با وجود آنکه در سه مقطع (دو بار قبل از رقابتهای جهانی و یک بار هم در خلال مسابقات) مورد آزمایش قرار گرفت، حتی یک نمونه مثبت دوپینگ هم نداشت.  بدون شک با افزایش سخت گیری های ستاد بین المللی مبارزه با دوپینگ، فدراسیون وزنه برداری کشورمان نیز مبارزه با پدیده شوم دوپینگ را به عنوان اولویت اصلی خود با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد تا وزنه برداری ایران در کنار کسب افتخار در میادین بین المللی از هرگونه ناپاکی به دور باشد.

۵ دی ۱۳۹۴ ۰۹:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.