بعد از تایید هیات رئیسه شورای المپیک آسیا؛حضور ایران در منطقه آسیای مرکزی در نشست صبح امروز هیات اجرایی OCA هم تصویب شد

بعد از تایید هیات رئیسه شورای المپیک آسیا؛حضور ایران در منطقه آسیای مرکزی در نشست صبح امروز هیات اجرایی  OCA هم تصویب شد
بعد از اینکه روز گذشته هیات رئیسه شورای المپیک آسیا در عشق آباد ترکمنستان با درخواست ایران به انتقال از منطقه غرب آسیا به آسیای مرکزی موافقت کرد صبح امروز در نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا این امر با حداکثر آرا مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا در نشست صبح امروز هیات اجرایی OCA که با حضور تمامی اعضا در حال برگزاری است در ابتدا اظهار داشت:در نشست شورای المپیک آسیا در تهران درخواست رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران مبنی بر قرابت فرهنگی این کشور با کشورهای آسیایی مرکزی و انتقال آن از آسیای غربی به مرکزی مورد استقبال بنده قرار گرفت چرا که این امر بدون تردید بنفع ورزش این کشور ومنطقه خواهد بود که همان زمان هم اشاره داشتم این درخواست در اولین فرصت در نشست شورای المپیک آسیا در عشق آباد ترکمنستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:لذا روز گذشته در نشست هیات رئیسه این درخواست رسما اعلام و مورد موافقت اعضای هیات رئیسه قرار گرفت و امروز نیز در نشست هیات اجرایی مطرح گردید تا کشورهای آسیایی در این باره نظر نهایی خود را مبنی بر انتقال ایران از زون غرب آسیا به آسیایی مرکزی اعلام کنند.

شیخ احمد خاطر نشان کرد:بدون تردید حضور ایران و افغانستان در میان کشورهای آسیای مرکزی باعث رشد و بالندگی هر چه بیشتر کشورهای این منطقه و 5 عضو دیگر آن خواهد شد و امیدورایم شاهد حضور قدرتمندانه از سوی این کشورها در بازیهای قاره ای و کلیه رقابتهای جهانی باشیم.

در خاتمه نشست هیات اجرایی OCA امروز در عشق آباد ترکمنستان حضور ایران در منطقه آسیایی مرکزی به اتفاق اکثریت آرا تصویب گردید و در خاتمه روسا،دبیران کل و مسئولان کمیته های المپیک کشورهای آسیایی انتقال ایران از زون غرب آسیا به آسیای مرکزی را به کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران که در این نشست حضور دارند تبریک گفتند.

بدین ترتیب ایران و افغانستان در کنار 5 کشور قزاقستان،قرقیزستان،تاجیکستان،ترکمنستان و ازبکستان کشورهای منطقه آسیای  مرکزی  را تشکیل می دهند.


۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.