تاتو و خالکوبی سد دفاعی پوست را در هم می شکنند

تاتو و خالکوبی سد دفاعی پوست را در هم می شکنند
برای داشتن و رسیدن به زیبایی راه های بسیاری وجود دارد که برخی بدون عوارض و برخی دیگر همراه با عوارض هستند ، در این میان تاتو کردن یکی از راه هایی است که عوارض و خطرات جدی دارد و شناخت این تهدیدها ضروری است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی دکتر زهرا تمدن ، نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی فارس ، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت:، امروزه رواج تاتو و خالکوبی در میان ورزشکاران و هنرمندان باعث گسترش بیشتر در میان مردم عادی شده تا جایی که برخی از جوانان برای داشتن مدل خالکوبی افراد مشهور حاضر به پرداخت هزینه های گزاف هستند.این تقلید سبب شد تا این مد دردناک میان جوانان همه گیر شود ، به هر ترتیب واقعیت این است که رواج خالکوبی به یک مد جهانی تبدیل شده است و حتی نمادهای آن در بین ورزشکاران و هنرمندان مشهور جهان دیده می شود با وجود این توجه به یک سری نکات در این رابطه ضروری است.

نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان فارس با تأکید بر اینکه جوانان ما باید بیش از پیش با هویت دینی و ملی کشورشان آشنا شوند، افزود: خالکوبی از دیدگاه دین اسلام عمل مقبوحی است که باعث آسیب به بدن می شود و با توجه به اینکه در خالکوبی سوزن مستقیم به پوست و عمق بافت فرو می رود که به راحتی می تواند ویروس یا میکروب را وارد بدن کند.

دکتر تمدن تأکید کرد: به واقع جوانانی که به خالکوبی به ویژه به شیوه سنتی مبادرت می ورزند٬ بستری برای ابتلای خود به انواع بیماری ها را فراهم می کنند چرا که در صورت آلوده بودن سوزن ها و غیر بهداشتی بودن محیطی که خالکوبی درآن انجام می شود ، به راحتی امکان انتقال ویروس ایدز و هپاتیت به بدن فرد وجود دارد.

وی اظهار داشت: وقتی به نقش های خالکوبی توجه می کنیم نقش هایی با پیام خشونت و پیام های جنسی را رو به گسترش می بینیم. در مجموع آنچه نگران کننده است بروز بحران های اجتماع ،رخ نمایی این بحران ها درجای جای کنش افراد ، وضعیت خشونت جنسی و بحران های مرتبط با آن است. در این رابطه خیلی از خالکوبی ها تحت شرایط ویژه روحی- روانی و در موقعیت اجتماعی خاص ایجاد می شوند و پس از عبور از آن موقعیت ، کارکرد خود را از دست می دهند و برای فرد به یک ضایعه و عارضه تبدیل می شوند.

 نائب رئیس هیأت پزشکی ورزشی فارس در خصوص عوارض و خطرات رنگ تاتو افزود: اولین و رایج ترین مشکلاتی که بعد از انجام تاتو بروز می کند وابسته به رنگ آن است چرا که جوهری که برای تاتو استفاده می شود حاوی موادی است که می تواند مشکلات مختلف برای سلامتی از قبیل سرطان ، تاثیرات منفی بر روی جنین زنان باردار و.. ایجاد کند. بنابراین خالکوبی و تاتو به دلیل شکستن سد دفاعی پوست، می‌تواند سلامتی فرد را تهدید کند.پوسته پوسته شدن ، سفت شدن پوست ، خارش و تورم از عوارض خالکوبی است و معمولابه راحتی نمی توان جای خالکوبی را در موقعی که فرد پشیمان شود ، پاک کرد و از آنجایی که ماده رنگ بری برای خالکوبی در کشور موجود نیست. متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک با استفاده از لیزر بسته به نوع خالکوبی و عمق آن سعی می کنند تا جای خالکوبی را محو کنند.

۱۹ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.