پایان مسابقات جایزه بزرگ آسیا-تایلند/ کسب 14 مدال توسط تیم ملی دوومیدانی ایران

پایان مسابقات جایزه بزرگ آسیا-تایلند/ کسب 14 مدال توسط تیم ملی دوومیدانی ایران
تیم ملی دوومیدانی کشورمان در پایان رقابت های جایزه بزرگ آسیا موفق به کسب 14 مدال شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی،با توجه به نتایج بدست آمده در مرحله سوم رقابت های دوومیدانی جایزه بزرگ آسیا، تیم ملی دوومیدانی ایران با کسب 5 مدال طلا، 3 نقره و 6 برنز ( در مجموع 14 مدال) به کار خود در این رقابتها پایان داد. مدال آوران این مسابقات کیوان قنبر زاده دو مدال (یک طلا و یک نقره)، حسن تفتیان سه مدال طلا، سجاد هاشمی آهنگری سه مدال (یک طلا، یک نقره و یک برنز)،محمدرضا وظیفه دوست  یک مدال نقره، مسلم نیادوست دو مدال برنز، سپیده توکلی یک مدال برنز، امیر مرادی یک مدال برنز و سبحان طاهر خانی یک مدال برنز، بودند.

امروز در مرحله سوم رقابت های جایزه بزرگ اسیا در تایلند، تیم ملی ایران یک طلا، یک نقره و دو برنز بدست آورد. در رقابت های امروز و در دوی 100 متر حسن تفتیان با ثبت زمان 10:47 قهرمان شد. و نمایندگان کشورهای ویتنام و سریلانکا به ترتیب با زمان های 10:73 و 10:76 ثانیه دوم و سوم شدند.

در پرش ارتفاع، محمد رضا وظیفه دوست ملی پوش کم سن و سال کشورمان که پیش از این در مراحل اول و دوم این رقابتها موفق به کسب مدال نشده بود، با گذشتن از مانع دو متر و 23 سانتی متر و تعداد خطای کمتر نایب قهرمان شد تا با دست خالی از نخستین تجربه اش در جایزه بزرگ آسیا باز نگردد. در این ماده پرنده سوریه با دو متر و 26 سانتی متر قهرمان شد و نماینده کشور سریلانکا با دو متر و 23 سانتی متر و تعداد خطای بیشتر در جایگاه سوم ایستاد. کیوان قنبر زاده دارنده رکورد ملی پرش ارتفاع ایران نیز در مرحله پایانی این مسابقات با پرشی به ارتفاع دو متر و 23 سانتی متر و تعداد خطای بیشتر از رسیدن به مدال بازماند و جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

 سجاد هاشمی در دوی 400 متر با ثبت زمان 46:39 ثانیه بر سکوی سوم ایستاد. در این ماده دوندگان کشورهای ویتنام و هند به ترتیب با زمان های 45:99 ثانیه و 46:07 ثانیه مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. مهدی زمان دیگر نماینده کشورمان در این ماده نیز با ثبت زمان 46:60 ثانیه به جایگاه چهارم رسید.

در دوی 800 متر نیادوست با ثبت زمان 1:51:73 دقیقه باز هم عنوان سومی را به خود اختصاص داد. در این ماده دونده کشور هند با با زمان 1:50:56 دقیقه قهرمان شد و نماینده سریلانکا با 1:51:61 دقیقه دوم شد. امیر مرادی دیگر نماینده ایران در دوی 800 متر که در مرحله نخست موفق به کسب مدال برنز شده بود، امروز به دلیل مصدومیت از دور مسابقات خارج شد.

 سپیده توکلی در پرش ارتفاع زنان با گذشتن از ارتفاع یک متر و 75 سانتی متر به عنوان چهارمی رسید. در این ماده پرنده چینی با یک متر و 86 سانتی متر قهرمان شد و نمایندگان تایلند به ترتیب با 1.83 و 1.75 متر (با تعداد خطای کمتر) به ترتیب دوم و سوم شدند.

 فرزانه فصیحی در دوی 100 متر زنان با ثبت زمان 11:94 ثانیه در جایگاه پنجم ایستاد. در این ماده دونده قزاقستان با 11:40 ثانیه قهرمان شد و  نمایندگان کشور چین با 11:67 ثانیه و 11:68 ثانیه عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در پرتاب وزنه مردان، علی ثمری با پرتابی به میزان 18 متر و 37 سانتی متر پنجم شد. در این رقابت پرتابگر چین با 19.83 متر اول شد و نمایندگان چین به ترتیب با 19.05 متر و 18.92 متر دوم و سوم شدند.

 در پرش طول، محمد ارزنده با پرشی به میزان هفت متر و 54 سانتی متر ششم شد و سبحان طاهر خانی با هفت متر و 50 سانتی متر در جایگاه هفتم قرار گرفت. در این ماده پرنده چینی با 8.17 متر قهرمان شد. نماینده هند با 7.87 متر نایب قهرمان شد و دیگر نماینده کشور چین با 7.82 متر به عنوان سومی رسید.

نتایج تیم ملی در مرحله اول و دوم این مسابقات در ادامه می آید:

مرحله نخست در بانکوک

مرحله نخست این مسابقات از روز اول تیر ماه در شهر بانکوک تایلند آغاز شد که با کسب سه مدال طلا و دو برنز به پایان رسید.

حسن تفتیان در اولین مرحله ضمن بهبود بخشیدن به رکورد دوی 100 متر رقابتهای جایزه بزرگ آسیا و صعود در رنک فدراسیون جهانی (iaaf) موفق به کسب عنوان نخست شد. در این ماده دونده چینی نایب قهرمان شد و نماینده کشور سنگاپور برنز گرفت.

در دوی 400 متر نیز سجاد هاشمی آهنگری با ثبت زمان 46:72 ثانیه قهرمان شد و مهدی زمانی با 47:07 ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد. در دو 400 متر دوندگان ویتانم و هند به ترتیب دوم و سوم شدند.

کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع ضمن تکرار رکورد ملی (رکورد خودش) از ارتفاع دو متر و 26 سانتی متر عبور کرد و گردن آویز طلا گرفت. محمد وظیفه دوست دیگر نماینده کشورمان با 02.10 متر هفتم شد. در این ماده نمایندگان کشورهای سوریه و چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

سپیده توکلی نماینده بانوان ایران در پرش ارتفاع با گذشتن از ارتفاع 1.79  متر به مدال برنز رسید. در پرش ارتفاع پرندگان تایلند و چین عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند.

در دوی 800 متر مردان نیز امیر مرادی با زمان 1:50:15 دقیقه سوم شد و برنز گرفت و مسلم نیا دوست دیگر نماینده نیمه استقامتی ایران با زمان 1:50:24 دقیقه چهارم شد. نمایندگان هند و سریلانکا به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان این ماده شدند.

در پرش طول سبحان طاهر خانی با سه خطای پی در پی حذف شد و محمد ارزنده به عنوان ششمی رسید. پرنده چینی قهرمان شد. نماینده هند به مدال نقره رسید و دیگر نماینده کشور چین سوم شد.

در پرتاب وزنه علی ثمری با پرتابی به میزان 17 متر و 47 سانتی متر در جایگاه پنجم قرار گرفت. در این ماده پرتابگران هند قهرمان شد و نمایندگان کشور چین به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دوی 100 متر زنان نیز فرزانه فصیحی با ثبت زمان 11:95 در جایگاه ششم ایستاد. در این ماده دوندگان قزاقستان، چین و هند به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

 

مرحله دوم در پاتوم تانی

در مرحله دوم نیز نمایندگان کشوررمان یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز را سبد مدال های خود جای دادند.

در دوی 100 متر حسن تفتیان بار دیگر طلای خود را تکرار کرد و با ثبت زمان 10:41 ثانیه بار دیگر بر سکوی نخست ایستاد و دوندگان چین و هند به ترتیب دوم و سوم شدند.

سجاد هاشمی آهنگری در دوی 400 متر پس از چهار سال بهترین رکورد خود را به ثبت رساند و با زمان 45:98 ثانیه نایب قهرمان این ماده شد. دیگر نماینده کشورمان در این ماده با ثبت زمان 46:20 از رسیدن به سکو بازماند و در جایگاه چهارم ایستاد. در این ماده دوندگان هند و ویتنام اول و سوم شدند.

در دوی 800 متر، مسلم نیا دوست دونده نیمه استقامتی ایران با ثبت زمان 1:51:12 دقیقه بر سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت. در این ماده دوندگان هند و سریلانکا با زمان های 1:49:85 دقیقه و  و 1:50:23 دقیقه به ترتیب عناوین اول و دوم را به خود اختصاص دادند. امیر مرادی دیگر نماینده کشورمان که در مرحله نخست این رقابتها به مدال برنز رسیده بود به علت مصدومیت از ادامه مسیر انصراف داد و از دور مسابقه کنار رفت.

در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده به مدال نقره دست یافت. قنبرزاده باز هم رکورد ملی را تکرار کرد و با پرش از مانع 2 متر و 26 سانتی متر نایب قهرمان شد. پرنده سوریه با 2.29  متر قهرمان شد و نماینده ویتنام با 2.26 متر و تعدادی خطای کمتر برنز گرفت. در این ماده همچنین محمد رضا وظیفه دوست دیگر نماینده کشورمان با گذشتن از ارتفاع 2.10 متر در جایگاه هفتم قرار گرفت.

درماده پرش طول مردان سبحان طاهرخانی نماینده کشورمان به مدال برنز دست یافت. این ورزشکار با پرشی به میزان 7.73 متر سوم شد و نمایندگان چین و هند به ترتیب با پرش های 7.87 و 7.80 متر مقام های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. محمد ارزنده دیگر نماینده کشورمان در این مسابقات نیز با 7.55 متر به جایگاه پنجم رسید.

در پرش ارتفاع زنان سپیده توکلی با گذشتن از مانع 1.79 متری از رسیدن به سکو بازماند و چهارم شد. در این ماده نمایندگان پرنده تایلندی با 1.86 متر اول و نماینده چین با 1.83 متر نایب قهرمان شدند. نفر سوم نیز پرنده ای  از تایلند بود که با 1.79 متر و تعداد خطای کمتر از توکلی مدال برنز را از آن خود ساخت.

 درماده پرتاب وزنه مردان، دو 100 متر و پرش ارتفاع بانوان نیز تیم ایران نماینده داشت اما دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. در پرتاب وزنه علی ثمری با پرتابی به میزان 17.85 متر در پرتاب وزنه پنجم شد. در این ماده پرتابگر هندی قهرمان شد و نمایندگان چین جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در ماده 100 متر زنان نیز فرزانه فصیحی با 11:97 ثانیه در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 در پایان باید به این نکته اشاره داشت که تیم ملی دوومیدانی ایران در شرایطی در مسابقات این دوره موفق به کسب 14 مدال شد که در دوره قبلی( سال 2013) با کسب چهار مدال ( دو طلا و دو برنز) در مجموع هر سه مرحله به کار خود پایان داده بود.

 
 

۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.