آمریکا پیروز نخستین جدال با ایران در لیگ جهانی

آمریکا پیروز نخستین جدال با ایران در لیگ جهانی
تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال برابر آمریکا مغلوب شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون والیبال، نخستین مسابقه تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ از ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه بامداد امروز در سالن یو اس سی گی لن شهر لس آنجلس آمریکا آغاز شد.
ملی پوشان والیبال ایران در حالی این مسابقه را آٰغاز کردند که ۹۵ درصد تماشاگران حاضر در سالن را ایرانیان مقیم لس آنجلس و آمریکا تشکیل داده بودند.
تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه سه بر یک مغلوب آمریکا شد. ملی پوشان کشورمان در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر 23 برابر آمریکا مغلوب شدند اما در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ این تیم را از پیش رو برداشتند.
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در این دیدار از سعید معروف، عادل غلامی، محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور در ترکیب ابتدای مسابقه استفاده کرد.
جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا نیز از اندرسون، راسل، ساندر، کریستنسون، هولت، اسمیت و اریک شوجی به عنوان ترکیب آغاز کننده در این مسابقه استفاده کرد.
تیم ملی والیبال ایران این مسابقه را با سرویس سعید معروف آٰغاز کرد و امتیاز نخست نیز به آمریکایی ها رسید. همانگونه که انتظار می رفت ملی پوشان آمریکا این مسابقه را با سرویس های قدرتمند ادامه دادند و دریافت نخست ایران را با مشکل جدی روبرو کردند به گونه ای که توپ ها به خوبی به پاسور تیم نمی رسید.
در ست نخست دو وقت استراحت فنی به تیم آمریکا رسید و ملی پوشان ایران این ست را با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به حریف خود واگذار کردند.
در ابتدای ست دوم ابتکار عمل دست ایران بود و برای اولین بار از آمریکا در این مسابقه پیش افتاد، اما وقت استراحت فنی اول ۸ بر ۶ و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۳ به آمریکا رسید. در این ست فرهاد ظریف، میلاد عبادی پور و امیر غفور نیز به میدان آمدند، اما در نهایت تیم ایران به دلیل اشتباهات بازیکنان ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را واگذار کرد.
در دو ست اول و دوم تیم آمریکا ۳۰ امتیاز از حمله به دست آورد و ایران ۲۲ امتیاز در این زمینه گرفت.
در ست سوم تیم ایران امتیاز نخست را به دست آورد و وقت استراحت فنی اول را نیز ۸ بر ۴ به سود خود به پایان رساند. اختلاف دو تیم به شش امتیاز هم رسید اما وقتی نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران شد،‌کواچ وقت استراحت درخواست کرد تا از کاهش اختلاف جلوگیری کند. اما این کار هم چاره ساز نشد و دو تیم در امتیاز ۱۳ برابر شدند و استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۵ به آمریکا رسید. در این ست محمد جواد معنوی نژاد هم به میدان آمد.
تیم ملی والیبال ایران در امتیازات پایانی این ست تلاش زیادی برای کسب نتیجه کرد و با پاس های سرعتی معروف نیز به هدف خود نزدیک شد. در امتیاز ۲۴ بر ۲۱ تیم آمریکا درخواست ویدیو چک کرد و امتیاز را تبدیل به ۲۳ بر ۲۲ کرد. تیم ایران در نهایت این ست را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود خاتمه داد تا اولین ست لیگ جهانی امسال را برده باشد. سعید معروف چند جای خالی خوب انداخت و تبدیل به امتیاز برای ایران کرد.
در ست چهارم سه امتیاز نخست به تیم ایران رسید، اما در امتیاز پنج و شش دو تیم برابر شدند. وقت استراحت اول ۸ بر ۷ به ایران رسید اما وقت استراحت دوم ۱۶ بر ۱۳ به سود آمریکا شد.
تیم ملی والیبال ایران به رغم ارائه یک بازی خوب در دیدار، ست چهارم را نیز ۲۵ بر 23 به حریف واگذار کرد تا در نهایت سه بر یک مغلوب قهرمان لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ و پنجمین تیم جهان در رده بندی این رشته ورزشی شده باشد.
قضاوت این مسابقه را جاسم پرز از پورتوریکو به عنوان داور اول و فابریزیو پاسکوالی از ایتالیا به عنوان داور دوم بر عهده داشتند که با لباس های جدید داوران که فدراسیون جهانی برای این رقابت ها درنظر گرفته است، قضاوت کردند.
دومین مسابقه تیم های ایران و آمریکا ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد فردا (دوشنبه) برگزار خواهد شد.
تیم ملی والیبال ایران سومین حضور متوالی خود در لیگ جهانی را تجربه می کند که در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به ترتیب عنوان های نهمی و چهارمی این رقابت ها را به دست آورد.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.