شصت و ششمین نشست هأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛هاشمی: ایران خواهان بهبود وضعیت در کسب کرسی‌های بیشتر در شورای المپیک آسیا است/رئیس کمیته المپیک هنگ گنگ: ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای آسیا در ورزش است

شصت و ششمین نشست هأت اجرایی شورای المپیک آسیا-تهران؛هاشمی: ایران خواهان بهبود وضعیت در کسب کرسی‌های بیشتر در شورای المپیک آسیا است/رئیس کمیته المپیک هنگ گنگ: ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای آسیا در ورزش
رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران خواهان بهبود وضعیت در کسب کرسی‌های بیشتر در شورای المپیک آسیا نسبت به گذشته است و می‌خواهیم در این راستا به ایران کمک کنید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران امروز با آقای فوک نایب رئیس شورای المپیک آسیا و رئیس کمیته المپیک هنگ گنگ دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار کیومرث هاشمی ضمن خوش آمدگویی به نایب رئیس شورای المپیک آسیا، اظهار داشت: خوشحال هستم که جمهوری اسلامی ایران میزبان نشست هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا است.
وی افزود: ورزش ایران در سطح قاره همواره جزء پنج کشور برتر آسیا بوده است و همواره در فعالیت‌های شورای المپیک آسیا نقش اساسی ایفا کرده است.
هاشمی با اشاره به مدال‌های کسب شده ایران در رقابت‌های آسیایی و المپیکی اخیر، خاطرنشان کرد: ایران در المپیک لندن موفق به کسب رتبه هفدهم شد و در بازی‌های آسیایی اینچئون با 57 مدال پنجم شدیم.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان تصریح کرد: هنگ کنگ هم نتایج خوبی را در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کرد و رتبه سیزدهم را به دست آورد که به هر حال نتیجه خوبی است.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد می‌توانیم ارتباطات خوبی با کمیته ملی المپیک هنگ کنگ داشته باشیم، گفت: در این راستا می‌توانیم به تبادل مربی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری اردوهای مشترک بین دو کشور اشاره کرد.
هاشمی در خصوص اینکه ایران در چندین رشته ورزشی در دنیا وضعیت بسیار خوبی دارد، خاطرنشان کرد: اگر این آمادگی وجود داشته باشد می‌توانیم این موضوع را به گروه‌های کارشناسی بسپاریم تا موضوعات را بررسی کنند.
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با اشاره به برگزاری انتخابات شورای المپیک آسیا در شهریورماه، اظهار کرد: ایران خواهان بهبود وضعیت در کسب کرسی‌های بیشتر در شورای المپیک آسیا نسبت به گذشته است و می‌خواهیم در این راستا به ایران کمک کنید.

فوک: ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای آسیا در ورزش است
همچنین در این دیدار آقای فوک نایب رئیس شورای المپیک آسیا و رئیس کمیته المپیک هنگ گنگ با ابراز خوشنودی از حضور در ایران، اظهار داشت: به نمایندگی از طرف شورای المپیک آسیا از میزبانی جمهوری اسلامی ایران تشکر می کنم.
وی افزود: از اینکه چنین فرصتی برای ملاقات من با رئیس کمیته ملی المپیک ایران به وجود آمده است تشکر می‌کنم و نقش بستن تصاویر قهرمانان ورزشی ایران بر روی دیوار ساختمان کمیته ملی المپیک نشان از توجه شما به قهرمانان است.
وی با بیان اینکه باید تأیید کنم ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای آسیا در ورزش است، خاطرنشان کرد: حتی کشور من هنگ کنگ که رشته ورزشی سنتی آن ووشو است، ایران توانسته در این رشته از ما جلوتر باشد؛ امیدوارم بتوانیم تبادل برنامه‌های آموزشی و اردوها را داشته باشیم.
فوک افزود: تحت هدایت شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، پیشرفت‌های بسیاری در ورزش آسیا حاصل شده است که آسیا به عنوان یک خانواده ورزشی شناخته می‌شود.
نایب رئیس شورای المپیک آسیا با اشاره به اینکه ایران تاریخ بسیار قدیمی در زمینه‌های مختلف به خصوص در ورزش دارد، گفت: با توجه به چنین ظرفیت‌هایی ایران می‌تواند کرسی‌های خوبی را در OCA به دست آورد.


۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.