در دیدار هاشمی با عضو هیات اجراییOCA و ولیعهد برونئی مطرح شد؛تشکیل صندوق حمایت مالی از کشورهای ضعیف آسیا / بررسی اعزام مربیان ایرانی به برونئی در رشته های موفق ایران

در دیدار هاشمی با عضو هیات اجراییOCA و ولیعهد برونئی مطرح شد؛تشکیل صندوق حمایت مالی از کشورهای ضعیف آسیا / بررسی اعزام مربیان ایرانی به برونئی در رشته های موفق ایران
نایب رئیس شورای المپیک آسیا و ولیعهد برونئی با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛شاهزاده حاجیسوخدیبولکیاعضو هیات اجرایی OCA  و رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برونئی که جهت حضور در شصت و ششمین نشست شورای المپیک آسیا وارد کشورمان شده است ظهر امروز در محل کمیته ملی المپیک حضور یافت و با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار هاشمی ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به  شاهزاده  هیات همراه اظهار داشت: خوشحالیم که به واسطه برپایی این نشست زمینه حضور فردی عالیرتبه از کشور برونئی که همانند کشور خودمان دارای منابع سرشار گاز و نفت است در جمهوری اسلامی ایران فراهم شد و بسیارامیدواریم که این دیدار برای ورزش هر دو کشور دستاورد مناسبی به همراه داشته باشد.
وی یادآور شد:همانگونه که در جریان هستید جمهوری اسلامی ایران در بعد ورزش بخصوص قهرمانی همیشه جزو 5 کشور برتر قاره و همچنین بیست کشور المپیک بوده ضمن اینکه در رشته های شاخصی همانند کشتی ، وزنه برداری و تکواندو سرآمد جهان بوده و هست. تمامی این موفقیت ها به دلیل بسترسازی و زیرساختهای لازمی بدست آمده که بعد از انقلاب اسلامی فراهم شده است.
هاشمی با طرح دو پیشنهاد صحبتهای خود را اینگونه ادامه داد: پیشنهاد اول من به شما بعنوان عضو موثر هیات اجرایی شورای المپیک آسیا این است که با تشکیل یک صندوق مالی بتوانیم از کشورهایی که بواسطه نداشتن پشتوانه مالی در ترویج المپیزم و همچنین فعالیتهای ورزشی ضعیف هستند کمک کرده باشیم وپیشنها بعدی من نیز استفاده از پتانسیل دو کشور برای رشد همسو در رشته هایی که صاحب نام و صاحب قدرت هستند می باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا طی توافقی دوجانبه دانش و مربی خود را در رشته هایی که اشاره کردیم به برونئی اعزام کنیم و همچنین زمینه برپایی کلاسهای آموزشی و اردوهای مشترک را نیز فراهم کنیم.

هاشمی با اشاره به انتخابات پیش روی شورای المپیک آسیا خطاب به رئیس کمیته ملی المپیک برونئی گفت: انتظار داریم بواسطه قدرت ایران در ورزش منطقه و همچنین ارتباطات خوبی که با شورای المپیک آسیا و کشورهای منطقه دارد حمایت بسیار موثری از نمایندگان ایران برای کسب کرسی های مهم داشته باشید.

در ادامه شاهزاده حاجی سوخدی بولکیا با تشکر از میهمان نوازی کمیته ملی المپیک ایران اظهار داشت: این برای اولین بار است که به کشور جمهوری اسلامی ایران می آیم و از ابتدای ورود صمیمیت و مهربانی مردم ایران را با تمام وجود لمس کردم. نگاه ما نیز به ایران همانند نگاه شما به برونئی همراه با دوستی و برادری است و مطمئن هستم که خروجی این ددیار بسیار موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: شک نداشته باشید که اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا و شخص بنده با علم بر توانایی و پتانسیل موجود رد ورزش و ورزشکاران ایرانی از هیچ اقدامی برای رشد و توسعه این کشور دریغ نخواهیم کرد.

عضو هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که ریاست فدراسیون فوتبال برونئی را نیز برعهده دارد در پایان گفت: هر دو پیشنهاد جنابعالی برای ما ایده آل و همچنین اجرایی است و مطمئن باشید که تشکیل صندوق حمایت مالی را با در نظر گیری تمامی نکات و موارد آن در اولین فرصت مطرح و اجرایی خواهیم کرد . در زمینه استفاده از دانش و توانایی مربیان و اردوهای مشترک نیز بزودی با هماهنگی فدراسیونهای مربوطه نامه نگاری های خود برای امضای تفاهم نامه های لازم را آغاز می کنیم.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۴:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.