دکتر سعیدلو: در فوتبال نگاه حاکمیتی نداریم

دکتر سعیدلو: در فوتبال نگاه حاکمیتی نداریم
معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در دیدار اعضای اتحادیه باشگاه های فوتبال با وی، تصریح کرد: سازمان در مقوله ورزش بخصوص فوتبال، نگاه حاکمیتی ندارد و این ورزش نیازمند افراد و مدیرانی با روحیه خالصانه خدمت و تفکر بسیجی است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از پایگاه خبری ورزش ایران، دکتر علی سعیدلو در این نشست که شامگاه دوشنبه شب در محل دفتر رییس سازمان برگزار شد، برگزاری این نشست را حاکی از علاقه مندی دولت به آینده روشن ورزش مفرح و مهم فوتبال توصیف کرد.
رییس سازمان اظهار داشت: در کلیات موضوعات مطرح شده با اتحادیه موافق هستیم و تشکیل و فعالیت این سازمان غیردولتی را به فال نیک می گیریم، چرا که معتقدیم اجرای درست و مناسب اصل 44 قانون اساسی یعنی مشارکت مردمی در تمامی بخش ها و در این خصوص باید تفاهم داشته باشیم، تفاهمی که نشات گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری، آموزه های دینی و حرکت به سمت و سوی قانون است. حرکتی که خیلی پیش از این باید آغاز می شد و البته اهتمام حاکمیت نیز بر این اساس خواهد بود.
معاون رییس جمهور گفت: شان و منزلت حاکمیت فراتر از این است که در ریزترین جریانات تخصصی ورزش وارد شود و صرفا باید جهت دهی و سامان دهی باشد. اتحادیه با استفاده از صاحبنظران بی شماری که در اختیار دارد قادر است در خیلی جاها مشارکت داشته باشد و امیدوار هستیم که با فراهم شدن شرایط، لیگ را نیز این تشکل غیردولتی برگزار کند.
دکتر سعیدلو خاطرنشان کرد: البته این امر نیازمند بررسی و مطالعه دقیق است ضمن این که اساسنامه اتحادیه را باید مطالعه کرد و بدنبال آن با مهیا کردن شرایط و همچنین برگزاری جلسات متعدد، کار کارشناسی مناسبی در این خصوص انجام داده و سپس می توان به نتایج قابل قبولی امیدوار بود.
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقد و اینکه نقد نیز می تواند ناامیدی بدنیال داشته باشد گفت: نقد چیز خوبی است و باید در این باره نیز سعی کرد انصاف را رعایت کرده و در پرتو آرامش و حاکمیت قانون، تعارضات را بررسی نمود و به نتیجه رساند . اگرچه نقد ناامیدی را بدلیل روحیه حساس ورزشکاران بدنبال دارد اما در اموری که مربوط به مردم و حق مردم است به قول رییس محترم جمهور، در حل اختلافات بایستی حق را نیز در نهایت به مردم داد.
برپایه این گزارش معاون رییس جمهور به بحث درآمدزایی در ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: پول درآوردن و درآمدزایی صرف از ورزش اساسا چیز خوبی نیست اما باید در نظر داشت که متاسفانه ما فقط در این بخش، پول گرفتن را یاد گرفته ایم. نظرات مطرح شده در این جلسه بسیار خوب و کارشناسانه بود، نظارت را از سوی سازمان ورزش قبول داریم که قطعا با وسعت نظر، افق دید مناسبی را می شود ترسیم کرد.
رییس سازمان تربیت بدنی همچنین تاکید کرد: ساخت و ساز برای ورزش قابل قبول است که در این زمینه باید به استانداردهای جهانی و بین المللی آن نیز توجه کرد.
دکتر سعیدلو گفت: من نیز اعتقاداتی دارم، اساس کار من سعه صدر و تحمل است و با صبر و تحمل بهتر می توان به آینده روشن تری در ورزش دست یافت. نیاز امروز جامعه جوان ما امواج شادی است که خوب می دانیم ورزش است که در این عرصه می تواند جامعه را شادمان کند.
وی با تصریح بر این که با رفاقت و دوستی و انسجام همه عناصر می توان به این مهم دست یافت، از تمامی صاحب نظران ورزش کشور خواست سازمان را در پیشبرد اهداف عالیه ورزش کمک و همراهی کنند.

۲۸ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.