مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛حجی زواره با طلای خود تیم ملی را به قهرمانی نزدیک تر کرد

مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان - روسیه؛حجی زواره با طلای خود تیم ملی را به قهرمانی نزدیک تر کرد
مسعود حجی زواره، تکواندوکار وزن 74- کیلوگرم کشورمان با 6 پیروزی متوالی با شایستگی بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و دومین مدال طلای ایران را در این مسابقات به نام خود ثبت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، مسعود حجی زواره نماینده وزن 74- کیلوگرم کشورمان در فینال رو در روی "نیکیتا رافالوویچ" از ازبکستان (نایب قهرمان بازیهای آسیایی اینچئون) قرار گرفت و با نتیجه 9 بر 7 برنده شد و با شایستگی مدال طلای وزن پنجم را به گردن آویخت تا تعداد مدال های طلای کشورمان به عدد 2 برسد.

حجی زواره پیش از این در مرحله نیمه نهایی "البرت گائون" از روسیه (نایب قهرمان دوره قبل مسابقات قهرمانی جهان) را در راند طلایی شکست داد.

تکواندوکار شایسته وزن 74- کیلوگرم کشورمان روز گذشته و در مرحله مقدماتی این مسابقات، در اولین مبارزه خود "چنوف زاکاریا" از الجزایر را در پایان راند دوم با نتیجه 13 بر صفر از پیش رو برداشت، در ادامه با "تونی کانت" از کرواسی مبارزه کرد که با نتیجه 16 بر 7 برنده از شیاپ‌ چانگ خارج شد، سپس برابر "رائول مارتینز گارسیا" از اسپانیا در 3 راند جذاب و دیدنی 7 بر 4 به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم شد. حجی زواره برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی، "یوریل اردیانو" از مکزیک (قهرمان جهان در سال 2013) را در پایان 3 راند رقابت یکطرفه، 14 بر 4 شکست داده بود.

در این وزن "اسماعیل کولی بالی" از مالی و "البرت گائون" از روسیه مشترکا بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن 49- کیلوگرم زنان نیز، "مین ها" از کره جنوبی قهرمان شد، "جینگیو وی" از چین بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و "سوتلنا ایگومنوا" از روسیه به همراه " تیجانا بوگدانوویک" از صربستان مدال برنز را بدست آوردند.

تیم ملی تکواندوی کشورمان شب گذشته توسط فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم به نشان زرین طلا دست یافت.

این دوره از مسابقات ار روز سه شنبه (22 اردیبهشت ماه) در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲۱:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.