سجادمردانی: سخت تمرین می‌کنم تا حریفانم آسان شوند

سجادمردانی: سخت تمرین می‌کنم تا حریفانم آسان شوند
نایب قهرمان مسابقات جهانی مکزیک؛ سال 2014 را بسیار پرفراز و نشیب پشت سر گذاشت اما 2015 را طلایی آغاز کرد و در هر رویدادی که پا بر شیاپ چانگ گذاشت در انتها از سکوی قهرمانی بالا رفت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو؛سجاد که در آخرین رویداد سال 1393 در آیندهون، برابر رقبای جهانی خود بسیار مقتدرانه ظاهر شد، ضمن هتریک در جام پادشاهی هلند، نشان داد عزم خود را در سال قبل از المپیک جزم کرده است تا با کسب طلای جهان نصف راه ریو را برود.
تکواندوکار سنگین وزن کشورمان که در این مدت نشان داده یک سر و گردن از حریفانش بالاتر است از شکست در بازیهای آسیایی به نیکی یاد می‌کند و معتقد است از اتفاق اینچئون درس های زیادی را کسب کرده و حالا از آن برای رسیدن به بهترین نتیجه در مسابقاتش بهره خواهد برد.
گفت و گوی سایت فدراسیون تکواندو با یکی از امیدهای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی روسیه را در ادامه خواهید خواند:
* سال 93 برای تو بسیار پرفراز و نشیب بود!
- واقعا سال پرتجربه ای را پشت سر گذاشتم و بسیار پر فراز و نشیب بود. در یکسری از مسابقاتی که مدت‌ها جزو اهدافم بودم نتوانستم به مدال برسم اما نمی‌گویم سال بدی بود چراکه آخرش خوب تمام شد.
* تو دو نیمه متفاوت را در 93 پشت سر گذاشتی، چرا؟
- اگر طبق سال میلادی بگوییم. شروع دوباره من از سال 2015 بود. وقتی 2014 به اتمام رسید با خودم گفتم دیگر هر اتفاقی که در این سال برایت رخ داد تمام و حالا باید سال قبل از المپیک را خوب و پرقدرت آغاز کنی. من در سال 93 و در 6 ماهه اول کمی چالش داشتم. ابتدا که مصدوم شدم و تا مصدومیتم برطرف شود زمان برد و بعد هم که از نظر روحی و روانی نتوانستم آنطور که باید در شرایط ایده آل باشم.
* ناکامی بزرگ تو در اینچئون بود اما در گرندپریکس‌ها هرطور که بود با مدال برمی گشتی!
- بازیهای آسیایی اینچئون جزو اهداف من بود اما به هرحال بعضی اتفاقات دست به دست هم داد. به نظرم شرایط جسمانی برای ورزشکاران همیشه اولویت نیست یک زمان اگر شرایط روحی خوبی نداشته باشی، راندمان کار فنی هم تحت تاثیر قرار میگیرد. به هرحال من به مدال و امتیازات گرندپریکس‌ها نیاز داشتم برای همین هم هرچه در توان داشتم می گذاشتم تا با مدال به ایران بازگردم و خودم را در بین 6 نفر رنکینگ وزن چهارم نگه دارم.
* و استارت تو از آغاز سال 2015 و طلای یونان بود. در آن مقطع برابر تکواندوکار آلمان به برتری رسیدی که طلای گرندپریکس را در اختیار داشت!
- در یونان طلا گرفتم، بعد در فوجیره امارات قهرمان شدم، سپس در جام باشگاههای آسیا و جام فجر به مدال طلا دست یافتم و در پایان سال 93 نیز در هلند به مقام اول رسیدم.
* تو در هلند برای بار سوم بود که طلایی شدی. جام پادشاهی یک مسابقه شبه جهانی است و در این رویداد با اکثر رقبای جهانی ات دیدار کردی.
- من در 3 دوره حضورم در هلند به مدال طلا رسیدم. ضمن اینکه همیشه سخت‌ترین مسابقاتم را در این رقابتها انجام داده ام. در این دوره نیز هر 10 تکواندوکار برتر رنکینگ وزن چهارم حضور داشتند و واقعا سطح رقابتها بالا بود. به هرحال خدا کمک کرد و توانستم مبارزات خوبی را انجام دهم.
* در فینال کره جنوبی را 12تایی کردی! یکجوری برای انتقام با او مبارزه کردی.
- همینطور است رفته بودم که به قولی او را کتک بزنم! در فینال گرندپریکس واقعا شرایطش از من بهتر نبود و خواستم به او ثابت کنم که با یک اخطار بی‌مورد و طی اتفاق برنده شده است. می دانستم توانایی ام از همه وزن هشتمی‌ها بالاتر است و از همه آنها بهترم.
* پس نتایج این روزهایت به خودباوری تو هم برمی‌گردد!
-خودباوری یک فاکتور مهم است و فکر می کنم در این مدت به خودباوری رسیده ام.
* از بحث مسابقات جهانی دور نشویم. با توجه به شرایطی که داری و نتایج درخشان این مدت، مدال طلای جهان را باید به نام تو دانست؟
- من هیچ وقت قول نداده ام اما برای کسب بهترین نتیجه به روسیه می روم. به نظرم قهرمانی جهان هم یک مسابقه ای است مثل هلند یا همان گرندپریکس‌ها، حریفان همان حریفان گذشته هستند فقط تعداد شرکت کننده بیشتر است و نامش قهرمانی جهان است. من این رقابتها را غول بزرگی برای خودم نمی‌دانم و امیدوارم در این دوره بتوانم عنوان نایب قهرمانی ام را به قهرمانی تبدیل کنم و 120 امتیاز رنکینگ المپیک را کسب کنم. مسابقات جهانی هم پله ای برای رسیدن به المپیک ریو 2016 است.
* فکر می کنی امسال در وزن 87+ کیلوگرم، پدیده معرفی شود؟
- می‌گویند سنگال و برزیل چهره های جدیدی را رونمایی کرده اند اما اگر پدیده هم بخواهد بیاید؛ او را شکست می دهم.
* و سخت‌ترین حریفانت در جام 22؟
- حریف سختی نمی‌بینم. سخت تمرین می کنم تا حریفانم آسان شوند.
* این همه مسابقات پشت سر هم سخت نیست؟
- به هرحال هدفمان هم بزرگ است. ما یک راهی داریم که منتهی می شود به المپیک. پس قطعا برای رسیدن به آن باید از راهی سخت عبور کرد.
* بحران‌ها و چالش‌های سجاد مردانی طی 4 ماه چه شد؟
- بعد از فینال گرندپریکس و در کمتر از یکماه من با تمام وجود فعلا خواستن را صرف کردم. به نظرم در ورزش؛ نصفی از آمادگی به ذهن برمی‌گردد. من ذهنم را تغییر دادم و برای همین خودم و عملکردم هم تغییر کرد. در این مدت تعاملم با کادرفنی خیلی بهتر از گذشته شده و در این بین استاد مقانلو، بی باک و یوسفی کمک زیادی به من کردند.
* بهترین مسابقه سال 93 برای تو کدام رویداد بود؟
- بازیهای آسیایی اینچئون.
* حتی با وجود ناکامی!!
- همینطور است. اینچئون و اتفاقاتش افق بزرگی را برای من روشن کرد. تجربه بعد از بازیهای آسیایی را دوست داشتم. برایم ثابت شد که اگر منتظر یک هدف هستم و شبانه روز به آن فکر می کنم، می تواند طی چند دقیقه از بین برود! به من یاد داد طوری دیگر به اهدافم نگاه کنم و برایش تلاش کنم. به هرحال بازیهای آسیایی اینچئون جزو اهداف من بود ...
*و تلخترین مسابقه سال 93؟
- بازهم بازیهای آسیایی اینچئون!
* 1394، چه سالی است؟
- سال خواستن با تمام وجود.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.