مروری بر برنامه های کمیته بین المللی المپیک در هفته گذشته؛ دکترای افتخاری دانشگاه روسیه به باخ اهدا شد

مروری بر برنامه های کمیته بین المللی المپیک در هفته گذشته؛ دکترای افتخاری دانشگاه روسیه به باخ اهدا شد
"توماس باخ" رئیس کمیته بین المللی المپیک در هفته گذشته به کشورهای روسیه و آلمان سفر کرد و در جریان این سفرها مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه روسیه دریافت کرد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ توماس باخ رئیس IOC در هفته گذشته چند دیدار مهم و دو سفر خارجی داشت. وی در بخشی از برنامه های مرحله جدید دعوت از کشورها برای میزبانی المپیک با "لوکا کوردرو دی مونتزلومو" رئیس جدید کمیته درخواست میزبانی و "جیوانی مالاگو" رئیس کمیته ملی المپیک ایتالیا دیدار کرد. دو طرف در مورد برنامه های کمیته ملی المپیک ایتالیا در راستای اهداف برنامه اصلاحی 2020 صحبت کردند.
مسئولان ایتالیایی که برای دیدار با باخ به لوزان سوئیس سفر کرده بودند در ادامه جلساتی فنی هم با برخی کارکنان IOC برگزار کردند و در مورد برنامه های خود برای میزبانی المپیک تابستانی 2024 با آنها مشورت کردند.
دیدار با پوتین
باخ بعد از دیدار با مسئولان ایتالیایی، سفری به کشور روسیه داشت و در این سفر با "ولادیمیر پوتین" ملاقات کرد.
دو طرف در مورد مسائل مختلفی از جمله تاثیرات سازمان ملل در ورزش و جنبش المپیک صحبت کردند. باخ از حمایت های روسیه تشکر کرد و در ادامه موضوع اهداف توسعه پایدار سازمان ملل با محور ورزش، آموزش و سلامت مورد بحث قرار گرفت.
همچنین میراث های المپیک زمستانی 2014 سوچی نیز در این جلسه مرور شد.
رئیس کمیته بین المللی المپیک در ضیافتی به افتخار "ویتاری اسمیرنف" از پیشکسوتان IOC نیز شرکت کرد. باخ قدردانی خود را به خاطر تعهد و دستاوردهای بیش از 40 سال خدمت وی به IOC و کشورش ابراز کرد. برخی قهرمانان المپیکی روسیه و بزرگان ورزش بین المللی نیز در این مراسم شرکت داشتند.
دکترای افتخاری دانشگاه روسیه
توماس باخ در جریان سفر به روسیه، دکترای افتخاری دانشگاه تربیت بدنی، توریسم و جوانان مسکو را دریافت کرد. وی در سخنرانی خود از اهمیت ورزش در تحصیلات و همچنین نیاز به حمایت از ورزشکاران پاک صحبت کرد.
باخ دیدارهای متنوعی هم با اعضا مختلف کمیته ملی المپیک روسیه، ورزشکاران و بزرگان ورزش این کشور در کنار "شیخ احمد الصباح" رئیس شورای المپیک آسیا و عضو کمیته بین المللی المپیک داشت.
دیدار با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو
"چونگوون چوئه" رئیس فدراسیون جهانی تکواندو نیز در این هفته میهمان توماس باخ بود و با وی در مورد نحوه آماده سازی مسابقات تکواندو ریو 2016 صحبت کرد.
رئیس کمیته بین المللی المپیک بعد از دیدار با چوئه به برلین سفر کرد تا در مراسم یادبود "ریچارد وون ویزاکر" رئیس سابق جمهوری فدرال آلمان شرکت کند. باخ در صبحت هایی به حمایت های ویزاکر از المپیک اشاره کرد.
وی همچنین دیداری با پال اشمیت عضو مجاری کمیته بین المللی المپیک دربرلین داشت.
برنامه های سایر اعضا کمیته
"نوال المتوکل" نایب رئیس IOC و "آنجلا روجریو" عضو IOC  و رئیس کمیسیون هماهنگی بازی های زمستانی نوجوانان لیلهامر2016 این هفته در جشن یک سال باقیمانده تا بازی ها شرکت کردند.
همچنین کمیسیون ارزیابی IOC از روز 25 بهمن به سفری برای بازدید از امکانات آلماتی برای میزبانی بازی های زمستانی 2022 رفتند.

 

 

۲ اسفند ۱۳۹۳ ۰۹:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.