رضایت هیات IOC از آماده سازی آلماتی 2022

رضایت هیات IOC از آماده سازی آلماتی 2022
گروه نظارتی IOC که برای بازدید از امکانات آلماتی برای میزبانی المپیک 2022 به کشور قزاقستان سفر کرده بود از شرایط این شهر ابراز رضایت کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ گروه نظارتی کمیته بین المللی المپیک (IOC) بعد از اتمام برنامه بازدید از شهر آلماتی یکی از دو کاندیدای میزبانی المپیک زمستانی 2022 تاکید کردند که این شهر به خوبی آنها را تحت تاثیر قرار داه است.
هیات مزبور که در ابتدای سفر شروع به بازدید از استادیوم های محل برگزاری بازی ها کرده بود، در ادامه سفر از محل احداث دهکده ورزشکاران و رسانه ها دیدار کردند.
همچنین کمیته درخواست میزبانی یکی از تردیدهای خود را با هیات نظارتی در میان گذاشت.
آلماتی طبق برنامه به دنبال احداث سقف دائم روی استادیوم کوهستانی مدئو آیس رنک است. ورزشگاه مزبور که در سال 1951 احداث شده است یکی از مرتفع ترین ورزشگاه های برفی جهان در ارتفاع 1700 متری است و به خاطر رو باز بودن و همچنین شکسته شدن 120 رکورد دنیا در آن معروف است.
یکی از مهمترین بخش های درخواست میزبانی آلماتی نیز همین استادیوم است که براساس برنامه های فعلی باید سقفی دائمی با بودجه ای 51 میلیون دلاری روی آن احداث شود اما نگرانی هایی هم وجود دارد که آیا نصب سقف دائم روی استادیوم لازم است؟ و این موضوع چه تاثیری در زیبایی استادیوم معروف به مروارید در آلماتی می گذارد؟
با توجه به این موضوع کمیته درخواست میزبانی به هیات نظارتی اطلاع داد که امکان تغییر برنامه ها برای گذاشتن سقف موقت روی استادیوم مدئو نیز وجود دارد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.