با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛اختتامیه کلاس مدیریت ورزشی

با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛اختتامیه کلاس مدیریت ورزشی
مراسم اختتامیه کلاس مدیریت ورزشی ویژه خبرنگاران ورزشی عصر روز گذشته و با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این دوره 4 روزه که به منظور بالا بردن سطح دانش و آگاهی نمایندگان رسانه های مکتوب برگزار شد از جمله کلاسهایی بود که واحد همبستگی کمیته بین المللی المپیک (IOC) با همکاری کمیته های آموزش کمیته ملی المپیکها برگزار می نماید.

هر کدام از کمیته های ملی المپیک در دنیا در طول سال می توانند 3 دوره کلاس مدیریت ورزشی برگزار نمایند که با صلاحدید کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک آخرین دوره سال 2014 میلادی به عنوان اولین دوره ویژه رسانه ای به خبرنگاران ورزشی رسانه های مکتوب اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، در این دوره از کلاسها نمایندگان رسانه های گروهی طی 4 روز تحت نظر اساتیدی که کمیته آموزش کمیته ملی المپیک در نظر گرفته بود با مباحثی همچون جنبش المپیک، المپیزم، فعالیتهای کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و فدراسیونهای بین المللی، آماده سازی و اعزام کاروانهای ورزشی،  استراتژی، تصمیم گیری و تصمیم سازی در ورزش و .... آشنا شدند.

این دوره مدیریت ورزشی عصر روز گذشته به اتمام رسید که مراسم اختتامیه آن با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار گردید.
در ابتدای این مراسم ناهید کریمی مدیر واحد آموزش و همبستگی کمیته ملی المپیک به ارائه گزارشی در خصوص این دوره و همچنین اهداف و ویژگی های دوره های همبستگی المپیک پرداخت و گفت: کمیته همبستگی المپیک (OS)  تاکید ویژه ای بر فعالیتهای آموزشی در بخش های مختلف ورزشی دارد که در همین راستا کلاسهای مختلفی را برای مدیران ورزشی،مربیان و مسئولین وزارت، کمیته المپیک و فدراسیونها برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این دوره نیز با تشخیص ریاست کمیته و حمایت دبیر کل به خبرنگاران رسانه های مکتوب اختصاص یافت تا بتوانند با پشت سر گذاشتن این دوره عملکرد بهتری در ماموریتها و فعالیتهای رسانه ای خود داشته باشند.

در ادامه این مراسم آزاده پیراکو و مازیار ناظمی بعنوان نمایندگان شرکت کنندگان زن و مرد توضیحاتی را پیرامون دوره، کیفیت برگزاری کلاسها و همچنین پیشنهاداتی برای بهتر برگزار شدن دوره های بعدی ارائه دادند.

در پایان نیز شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره بر سیاستهای جدید کمیته بین المللی المپیک اظهار داشت: با روی کار آمدن توماس باخ بعنوان رئیس جدید IOC و تنظیم برنامه راهبردی 2020 شاهدیم که فعالیتهای آموزشی این کمیته افزایش چشم گیری یافته و سعی شده تا در کنار توجه به واژگان رقابت، پیروزی و بازیها به مباحث اخلاقی و فرهنگی نیز توجه ویژه ای صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برپایی المپیک نوجوانان، پرورش خبرنگاران نوجوان،برپایی کلاسهای آموزشی مختلف،تشکیل شبکه تلویزیونی ویژه و خیلی فعالیتهای دیگر همگی در همین راستاست تا عموم مردم با شنیدن نام المپیک؛ روح المپیزم و جنبش المپیک را که متعارف است با برادری، برابری و رقابت جوانمردانه در کنار دوری از جنگ و ستیز و نژاد پرستی به یاد بیاورند.

شهنازی در پایان گفت: کمیته ملی المپیک ایران نیزبر اساس وظایف ذاتی خود بسیار مصمم است تا بتواند تمام تلاشش برای بالا بردن اطلاعات و علم تمامی دست اندرکاران ورزش در بخش های مختلف را بکار ببندد. امیدوارم که بهره لازم را از این دوره برده باشید و بتوانید با استفاده از تجربیاتی که در این کلاسها بدست آوردید خدمت رسانی بهتری به جامعه ورزش داشته باشید.

در پایان نشست نیز گواهینامه های مختص این دوره که به امضای توماس باخ رئیس IOC ، کیومرث هاشمی رئیس کمیته و همچنین دو تن از اساتید رسیده بود توسط شاهرخ شهنازی به شرکت کنندگان اهداء گردید.

دوره بعدی کلاسهای ویژه رسانه ها در سال 2015 میلادی و مختص نمایندگان رسانه های دیداری و شنیداری برگزار خواهد شد.

اساتید این دوره نیز دکتر گائینی، دکتر عبدالحمید احمدی ، دکتر اصغر رحیمی، دکتر رامین طباطبایی و دکتر اکبری بودند.





۱۲ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.