تفاهم نامه وادا و یک شرکت دارویی

تفاهم نامه وادا و یک شرکت دارویی
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) با امضای تفاهم نامه همکاری با یک شرکت داروسازی آمریکایی در موضوع تبادل اطلاعات ، قصد دارد هرگونه امکان سوء استفاده ورزشکاران متخلف را در زمینه استفاده از مواد نیروزا به حداقل کاهش دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی؛ این تفاهم نامه همکاری میان وادا و شرکت دارویی ( PFIZER) به صورت بلند مدت امضا شد و بر اساس آن مقرر شد این شرکت دارویی اطلاعات و ترکیبات داروهای خود را که ممکن است مورد سوء استفاده برخی ورزشکاران قرار گیرد ، در اختیار وادا قرار دهد و در مقابل وادا نیز فهرست داروهای ممنوعه خود را در اختیار این شرکت قرار دهد.

این تفاهم نامه که دربرگیرنده تمامی داروهای تولیدی این شرکت است در حقیقت در راستای استراتژی وادا مبنی بر همکاری با شرکت های دارویی در جهت حفظ حقوق ورزشکاران پاک امضا شد و بر اساس بخش هایی از آن ، داروهای در حال تولید توسط محققان این شرکت مورد بررسی قرار می گیرد. چگونگی تاثیر احتمالی این داروها در افزایش توان انسان بررسی شده و چنانچه هر نوع دارویی در خط تولید این شرکت یافت شد که دارای خصوصیات افزایش دهنده عملکرد انسان باشد، به وادا اعلام خواهد شد.

در این باره دیوید هومن ، دبیرکل وادا تصریح کرد: این استراتژی وادا در تعامل با شرکت های دارویی است تا مواد دارویی مورد توجه مصرف کنندگان شناسایی شود.به طور طبیعی این مهم سرعت مبارزه با دوپینگ را افزایش خواهد داد و به واقع هر دو طرف هم شرکت دارویی و هم وادا برنده این تعامل خواهند بود چرا که عملا مبارزه با دوپینگ از نطفه آن آغاز می شود.

همچنین پیتر هونیگ نایب رئیس شرکت دارویی پی فیزر ، گفت: ما به شدت و جدیت تمام ، تنها به دنبال استفاده از داروهای تولیدی برای اهداف بهداشتی و قانونی هستیم و خوشحالیم که به دنبال امضاء این تفاهم نامه بخش دیگری از فعالیت خود را توسعه می دهیم و به سهم خود در راه مبارزه با دوپینگ ورزشکاران گام بر می داریم.

۱۶ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.