نشست اعضای کمیسیون پزشکی با دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ تصمیمات اساسی برای ساماندهی درمانگاه آزادی و امور مربوط به کاروانهای اعزامی

نشست اعضای کمیسیون پزشکی با دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ تصمیمات اساسی برای ساماندهی درمانگاه آزادی و امور مربوط به کاروانهای اعزامی
اعضای کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک روز گذشته در نشستی با حضور دبیر کل کمیته به بررسی مورادی همچون راه اندازی درمانگاه آزادی، بررسی پرونده اعضای کاروان اعزامی به ویتنام و همچنین کنترل آنفلوآنزای نوع آ پرداختند.

 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پنجمین نشست اعضای کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک روز گذشته با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته، دکتر علیمرادی،دکتر رازی، دکتر طباطبایی،دکتر فرج زاده،دکتر فرهادی،دکتر مرادی شهپر،دکتر امیرخانی،دکتر آل نبی ، دکتر ترکان و دکتر مرادی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن حاضرین به بحث و بررسی پیرامون مسایل مختلفی از جمله راه اندازی درمانگاه آزادی، بررسی پرونده اعضای کاروان اعزامی به ویتنام و همچنین کنترل آنفلو انزای نوع آ پرداختند.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست افشارزاده با تاکید بر لزوم حفظ سلامت ورزشکاران تیمهای ملی و اردونشینان اظهار داشت: این وظیفه ما مسئولین ورزشی کشور است تا سلامت ورزشکارانی را که عمر و جوانی خود را در راه اعتلای ورزش کشور و افتخار آفرینی می گذارند تضمین نماییم. تشکیل پرونده برای تک تک آنها و زیر نظر گرفتن وضعیت روحی و جسمانی آنها در طول زمانی که در اردوها و مسابقات حضور دارند این امکان را به ما می دهد تا بررسی کنیم و ببینیم که اولا چه روندی را طی می کنند و ثانیا با چه مشکلاتی مواجه هستند و یا روبرو خواهند شد.
وی ادامه داد: حفظ تمامی این عزیزان بر عهده ما است و مطمئنم که کمیسیون پزشکی با علاقمندی فراوانی که در اعضای آن وجود دارد گامی اساسی در این راه خواهد برداشت.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: یکی دیگر از مواردی که باید حتما در شیوه فعالیت آن تجدید نظر گردد ستاد ملی مبارزه با دوپینگ است بدین نحو که اهداف و شکل کار این ستاد باید از پلیسی بودن به نقش مشورتی و حمایتی تغییر یابد تا ورزشکار و  مربی و مسئول با احساس نزدیکی به این مجموعه  از بروز مشکلات و معضلات احتمالی جلوگیری کنند. برپایی کلاسهای آموزشی خصوصی و عمومی برای ورزشکار و مربی نیز می تواند تاثیری فزاینده در این مورد داشته باشد.
در ادامه این نشست اعضا به بحث ارزیابی پزشکان فدراسیون ها و انتخاب پزشکانی که می توانند به اردونشینان و مربیان آن رشته خدمات ویژه ای ارائه دهند و فعالیتشان موثر تر خواهد بود پرداختند.
رسیدن فصل سرما و احتمال افزایش شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع آ و راههای پیشگیری و مقابله با این موضوع نیز بحث بعدی اعضای حاضر در این نشست بود
گزارش مسئولین فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص فعالیتهای انجام شده برای کاروان اعزامی به بازیهای داخل سالن ویتنام نیز بخش بعدی این نشست بود که دکتر علیمرادی در این خصوص گفت: از 167 ورزشکار اعزامی تا کنون 133 نفر آنها مورد آزمایشات کلی پزشکی قرار گرفته اند و همگی در برابر آنفلوآنزا واکسینه شدند. باقی ورزشکاران نیز به دلیل حضور در تورنمنت ها و اردوهای بین المللی و غیبت در کشور طی همین هفته با مراجعه به فدراسیون مورد آزمایش و کنترل پزشکی قرار می گیرند.
مورد بعدی که مورد بحث و بررسی اعضا حاضر در جلسه قرار گرفت بحث راه اندازی سریع درمانگاه آزادی بود که مقرر شد با نیاز سنجی های لازم موافق اصولی احداث آن اخذ و استارت فعالیت آن زده شود. ضمنا با توجه به ساخت و ساز برخی فدراسیونها در ضلع شرقی مجموعه آزادی پیشنهاد شد طی نشستی با مسئولین سازمان و مجموعه آزادی بحث راه اندازی شعبه درمانگاه در این ضلع نیز ارائه شود. ضمنا مقرر شد با هماهنگی های لازم برای حضور اورژانس تهران در مجموعه ورزشی آزادی تهران به سرعت پیگیری گردد.

۲۰ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.