مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۴ جهان - آلماتی؛سلیمی در فوق سنگین نایب قهرمان شد

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۱۴ جهان - آلماتی؛سلیمی در فوق سنگین نایب قهرمان شد
وزنه‌بردار فوق سنگین کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۴ جهان مدال نقره فوق سنگین را به گردن آویخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛بهداد سلیمی در پایان رقابتهای حرکت یکضرب دسته 105+ کیلوگرم مسابقات جهانی قزاقستان با حدنصاب 206 کیلوگرم به مدال نقره دست یافت.
از ابتدا هم مشخص بود رقابت اصلی برای کسب مدال طلا میان بهداد سلیمی و دو وزنه بردار روسی است. در حالی که این سه وزنه بردار هنوز به روی تخته نیامده بودند کار  10 وزنه بردار دیگر گروه A دسته 105 کیلوگرم در سه حرکت به پایان رسیده بود.
نزدیک ترین وزنه بردار به این 3 وزنه بردار یائونی ژارناسک بلاروسی بود که در سومین حرکت خود وزنه 199 کیلویی را بالای سر برد. بعد از او نوبت به روسلان البگوف روس رسید. او کار خود را با انتخاب وزنه 203 کیلویی شروع کرد اما در عین تعجب حتی نتوانست از جای خودش بلند شود. بعد از اونوبت به الکسی لوچف و وزنه 205 کیلویی رسید. لوچف هم مثل آلبگوف وزنه اول خود را از دست داد. البته این پایان بدبیاری های لوچف روسی نبود. نفر سوم رقابتهای جهانی سال گذشته و قهرمان اروپا در انتخاب های دوم و سوم خود نیز وزنه های 205 و 206 را انداخت تا از گردونه رقابتها کنار برود.
 قبل از حذف لوچف، آلبگوف در دومین انتخاب خود وزنه 205 کیلویی را مهار کرد و بعد هم نوبت به بهداد سلیمی رسید. سلیمی در اولین انتخاب خود وزنه 206 کیلویی را بالای سر برد اما دو بار متوالی در مهار وزنه 211 کیلویی ناموفق عمل کرد تا در یکضرب به مدال نقره بسنده کند. در این حرکت روسلان آلبگوف روس با مهار وزنه 210 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و  یائونی ژارناسک از بلاروس هم با مهار وزنه 199 به مدال برنز رسید.

۲۵ آبان ۱۳۹۳ ۱۶:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.