نشست عمومی ANOC با حضور بزرگان ورزش جهان برگزار شد؛شیخ احمد تا سال 2018 به عنوان رئیس باقی ماند/افزایش سهم زنان در کمیسیون ها

نشست عمومی ANOC با حضور بزرگان ورزش جهان برگزار شد؛شیخ احمد تا سال 2018 به عنوان رئیس باقی ماند/افزایش سهم زنان در کمیسیون ها
نشست عمومی انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC) روز گذشته با حضور بزرگان ورزش جهان در بانکوک برگزار و طی آن شیخ احمد الفهد الصباح تا سال 2018 به عنوان رئیس این نهاد بین المللی باقی ماند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اجلاس سالانه انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC)  در حالی روز گذشته به میزبانی بانکوک تایلند و با حضور مسئولین تاثیرگذار ورزش جهان برگزار شد که این برای نخستین بار بود همه سازمانها و شخصیت های بین المللی ورزش دنیا  در آن شرکت می کردند تا این نشست بعنوان نشستی مهم و تاثیرگذارتحت عنوان نشست بزرگان ورزش نام گیرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست مسئولین کمیسیونهای مختلف ANOC ، اعضای کمیته بین المللی المپیک (IOC) ، نمایندگان سازمان ملل متحد ، روسای فدراسیونهای بین المللی ، مسئولین شورای المپیک آسیا OCA، نمایندگان کمیته ملی المپیک 204 کشور جهان به همراه دست اندرکاران سی و یکمین دوره بازیهای المیپیک ریو 2016، مسئولین برگزاری بازیهای المپیک زمستانی پیرنگ چانگ 2018 و نمایندگان سازمان بین المللی مبارزه با دوپینگ WADA و رئیس دادگاه بین المللی ورزش CAS حضور داشتند.
 در این اجلاس طرح و ایده  آینده ورزش جهان که توسط توماس باخ رئیس کمیته بین لمللی المپیک و تحت عنوان IOC 2020   مطرح شد  و مقرر گشت تا کلیات این طرح یک ماه دیگر در اجلاس IOC که در موناکو برگزار خواهد شد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و به تصویب نهایی اعضا برسد.

 

 همچنین صورت جلسات قبلی انجمن کمیته های ملی المپیک (ANOC)  (لوزان سوئیس  2013 ) مورد تصویب  قرار  گرفت و گزارشات مالی  حسابرسی ANOC نیز مطرح  و مورد بررسی قرار گرفت .
اما از مهمترین تصمیماتی که در این اجلاس صورت پذیرفت انتخاب مجدد شیخ احمد الفهد الصباح به عنوان رئیس ANOC تا سال 2018 بود ؛ ضمن اینکه پارتیک جی هیکل هم به عنوان نائب رئیس  ANOC انتخاب شد . همچنین  با تغییراتی که در اساسنامه ANOC داده شد مقرر گردید سهم زنان در کمیسیون های این نهاد بین المللی افزایش یابد که مورد تصویب حاضرین قرار گرفت تا یکی از مهمترین تصمیمات دیگر این اجلاس باشد.
شایان ذکر است، در ادامه برگزاری نشست فوق نائب رئیسان آنوک شامل لاسانو از قاره آفریقا،خولیو سزار از قاره آمریکا، یوزای جینگ از قاره آسیا، پاتریک جی از قاره اروپا، رابین میشل از قاره اقیانوسیه گزارشاتی را  در مورد فعالیتهای ورزشی قاره  خود ارائه کردند.

 

 در این نشست توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک ولین دیاک رئیس کنفدراسیون بین المللی دو ومیدانی از سوی شیخ احمد الفهد الصباح نشان لیاقت دریافت کردند.
 روسای کمیسیون های آنوک میشل چامبرز(کمیسیون های حقوقی)، لاری پراست (مالی و بازار یابی و منابع) ، بار بارا کندال (کمیسیون ورزشکاران) ، سب کو (کمیسیون جوانان) ، خولیو سزار مایگون (کمیسیون روابط بین الملل) ، رابین میشل (کمیسیون پزشکی) ، کو آن گاسپر (کمیسیون پیگیری) نیز گزارشاتی از فعالیت های  کمیسیون خود  ارائه کردند که مورد توجه اعضای اجلاس قرار گرفت.

 

در این نشست و به نمایندگی از ورزش جمهوری اسلامی ایران کیومرث هاشمی رئیس و شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
از نکات قابل توجه این نشست بررسی وضعیت جهانی شدن بازیهای ساحلی آسیایی است چرا که چهارمین دوره بازی‌های ساحلی در قاره آسیا هفته آینده به میزبانی پوکت تایلند با حضور 6 هزار ورزشکار از 45 کشور آسیایی آغاز می‌شود که امکان دارد این مسابقات در سال 2017 جهانی شود وپیش‌نویس این طرح به وسیله هیات رئیسه شورای المپیک آسیا نوشته شده واحتمال دارد رشته‌هایی مانند فوتبال آمریکایی، اسکیت برد و جت اسکی در تقویم مسابقات جهانی اضافه شوند.

حضور مسئولین کمیته المپیک در اجلاس آنوک 2014 6  

 اگرچه هنوز نام بازی‌های ساحلی در تقویم المپیک ثبت نشده است، اما مسئولان آسیایی بخصوص شیخ احمد به دنبال اجرای این طرح به وسیله همکاری آنوک و اسپورت آکورد هستند که بیش از 200 عضو در کمیته بین‌المللی المپیک دارند.رئیس آنوک معتقد است بازی‌های ساحلی  قابل دسترس و خیلی اقتصادی است چرا که به هزینه‌های عملیاتی زیادی احتیاج ندارد .
مجمع عمومی آنوک در سال 2015 به میزبانی واشنگتن و در سال 2016 نیز در حاشیه بازی های المپیک تابستانی در ریودو ژانیرو برگزار خواهد شد.



۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۰۹:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.