سرپرست فدراسیون کاراته درنشست خبری عنوان داشت:وقتی نام ایران به میان می آید همه باید از منافع شخصی خود بگذرند

نشست خبری سرپرست فدراسیون کاراته صبح امروز با حضور مسئولان فدراسیون و سرمربی تیم ملی در سالن آمفی تئاتر دفتر سابق امور مشترک فدراسیونها برگزار شد.


 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ علیرضا آهی در نشست مشترک امروز با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته که وارد کاراته شدم، تصمیم داشتم یک خانواده همراه و یکدست را به وجود آورم تا این رشته از التهابات گذشته به دور باشد. فکر می کنم در این مدت، هم در بخش تشکیلاتی و هم فنی موفق عمل کرده ایم که این توفیق در آسیا بدست آمد.
وی  در خصوصو برگزاری مجمع گفت : هشت ماه از سرپرستی من در فدراسیون می گذرد و اگر قرار بود مدام منتظر برگزاری مجمع باشم، به این نتایج دست نمی یافتیم. این مسئولیت برعهده سازمان تربیت بدنی است.
اگر سازمان تربیت بدنی به دنبال ثبات برنامه ریزی و کسب نتیجه است، باید هرچه زودتر مجامع را برگزار کند. علاوه بر تشکیل مجمع، کارهای خود را بر اساس برنامه دنبال می کنیم.
آهی درباره هزینه دریافتی از داوران خاطرنشان کرد: بر اساس سهمیه اتحادیه آسیا ایران باید هشت داور را اعزام می کرد که این تعداد با رایزنی صورت گرفته به قدر قابل توجهی افزایش یافت. طبق روال گذشته افرادی که در آزمون ها نمره بالای 50 گرفتند، راهی چین شدند. قرار بود هر کس هزینه خود را بپردازد و فدراسیون هزینه هیچ فردی را نپرداخت. اگر چیزی از آن زیاد آمده باشد، برمی‌گردانیم.
وی افزود: از میان نفرات اعزامی 20 نفر قبول شدند. همانطور که معتقدیم یک کاراته‌کار باید آنچنان با قدرت ظاهر شود که داوران امکان نفوذ نداشته باشند، داوران نیز باید با اقتدار در کلاس آسیا نمره می گرفتند، تا نیازی به سفارش فرد دیگری نباشد. اگر تا کنون این مسئله وجود داشته، اشتباه بوده است؛ چون به کیفیت کاراته ما لطمه می زند.
سرپرست فدراسیون در پاسخ به اینکه شنیده ها حکایت از کم بودن تعداد کشورهای شرکت کننده در مسابقات چین دارد، وی درباره عدم اعزام مربی کاتاروی انفرادی ایران افزود: برای حضور در مسابقات مختلف، همیشه مشکل اعزام مربیان را داریم. در رقابت های جهانی جوانان و امیدها نیز نمی توانیم، همه کادر فنی را اعزام کنیم به همین دلیل تصمیم داریم، شماری از آنها را راهی مسابقات ترکیه کنیم تا زحماتشان جبران شود  به هر حال تیم ملی کاراته ایران با اقتدار کامل در میان 31 کشور قهرمان شد.
 
آهی در خصوص ورود چین و ژاپن به هیات رئیسه آسیا به جای ایران تصریح کرد: در سفر به ماکائو، دیدار ما با رئیس آسیا خیلی سخت صورت گرفت؛ اما دستاورد خوبی داشت که آن ایجاد رابطه مناسب با آسیا بود. درباره ورود چین به هیات رئیسه آسیا، چانگ نتوانست جواب قانع کننده ای به ما بدهد من فکر می کنم وقتی بحث ایران پیش می آید همه باید از منافع شخصی خود صرف نظر کنند و بی جهت مسائل داخلی کاراته را پیش آسیایی ها مطرح نکنیم .
وی ادامه دهد: رابطه چین با فدارسیون جهانی خیلی نزدیک است و همین مسئله موجب ورودشان به هیات رئیسه آسیا شده است. البته به این مسئله اعتراض کردیم و رئیس عنوان کرد که انتصابات موقت است و در مجمع بعدی اعضا تغییر پیدا می کنند. ژاپن از ابتدا عضو هیات رئیسه آسیا بوده و اکنون فقط یک نفر جایگزین هاسومی شده است.
سرپرست فدراسیون خاطرنشان کرد: در حاشیه مسابقات آسیایی دیدارهایی با مسئولان آسیا داشتیم که برای ورود دوباره ایران به هیات رئیسه آسیا قول مساعد دادند. همچنین در نشستی با اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی کاراته از ایشان دعوت کردیم که سفری به ایران داشته باشند. او نیز قول همکاری و همراهی بیشتر ایران را داد.
آهی درباره بلاتکلیفی کمیته فنی فدراسیون افزود: این کمیته خیلی کوچک است، به همین دلیل تصمیم داریم روسای کمیته های مرتبط را به آن وارد کنیم. همچنین شماری از افراد جوان‌تر که به مسائل روز کاراته دنیا آشنا هستند نیز به آن اضافه می شود.
وی در زمینه رایزنی برای مبارزه بانوان با پوشش اسلامی گفت: استفاده از ماسک این امکان را فراهم می کند. باید شرایط برای این مسئله فراهم باشد. با ایجاد درگیری و تنش مشکل حل نمی شود. در کلاس داوری اخیر یک زن اندونزیایی با حجاب اسلامی شرکت کرده بود. باید دیگران را همراه کنیم تا این معضل حل شود درچین دیداری با مربیان ایرانی شاغل در کشورهای دیگر داشته ام و نتایج آن ثمر بخش بود به آنها عنوان داشتم از این مربیان در کشورهای دیگر حمایت می کنیم.

۱۲ مهر ۱۳۸۸ ۱۳:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.