هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون ؛رئیس شورای المپیک آسیا:کشورهای اقیانوسیه امکان حضور در بازی های آسیایی را دارند

هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون ؛رئیس شورای المپیک آسیا:کشورهای اقیانوسیه امکان حضور در بازی های آسیایی را دارند
"شیخ احمد الفهد الصباح" رئیس شورای المپیک آسیا در کنفرانس خبری صبح امروز از امکان اضافه شدن کشورهای اقیانوسیه به بازی های آسیایی در آینده خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی ؛ 18 کشور عضو کمیته ملی المپیک اقیانوسیه (ONOC) به بازی های آسیایی داخل سالن سال 2017 دعوت شده اند. به این ترتیب 63 کشور شرایط حضور در این بازی ها را دارند که شامل حداقل 12 رشته ورزشی می شود.
شیخ احمد الصباح که در ماه نوامبر تفاهم نامه ای به همین منظور با رئیس ONOC امضاء خواهد کرد در کنفرانس خبری خود احتمال اضافه شدن کشورهای اقیانوسیه به بازی های آسیایی را در آینده بسیار نزدیک منتفی دانست اما با اشاره به مرحله به مرحله بودن این پروسه تاکید کرد:" به نظرم این شانس برای اقیانوسیه وجود دارد. شرکت در بازی های داخل سالن اولین قدم در این راه است. اگر بازی های داخل سالن موفقیت آمیز بود به سراغ بازی های زمستانی می رویم. اجازه دهید همه چیز مرحله به مرحله پیش برود."
استرالیا در سال 2006 به عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آمد. این حرکت برای نماینده اقیانوسیه موفقیت آمیز بود و تیم فوتبال استرالیا در 3 دوره گذشته جام جهانی موفق به صعود از قاره آسیا شد. اتفاقی که در 32 سال قبل از آن برای این کشور امکانپذیر نبود.
اما شورای المپیک آسیا در سال 2007 تقاضای استرالیا برای شرکت در بازی های آسیایی 2014 را رد کرد. شیخ احمد در آن زمان تاکید کرد که موافقت با حضور استرالیا برای سایر کشورهای اقیانوسیه ناعادلانه خواهد بود.
رئیس OCA با گذشت هفت سال نگاه بازتری به حضور نمایندگان اقیانوسیه در بازی های آسیایی دارد. به خصوص با توجه به پتانسیل های کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیند که امکان میزبانی برخی رقابت های بزرگ آسیایی از جمله بازی های ساحلی آسیا را دارند.
افزایش هزینه میزبانی باز یهای آسیایی یکی از چالش های پیش رو در این زمینه است. کشورهای میزبان بازی های آسیایی در سال های اخیر برای میزبانی 45 کشور آسیایی هم دچار مشکل بوده اند.
اوایل امسال هانوی پایتخت ویتنام به همین دلیل از میزبانی بازی های 2019 انصراف داد.
میزبان بازی های نوجوانان 2017 نیز به دلیل مشابهی در مجمع عمومی روز گذشته تغییر کرد و از شهر هامبانتوتای سریلانکا به کلمبو انتقال یافت.
شیخ احمد الصباح که قرار بود روز گذشته در کنفرانس خبری با حضور نمایندگان رسانه های آسیایی حضور پیدا کند به علت طولانی شدن مجمع عمومی شورای المپیک آسیا، صبح امروز 30 شهریور پاسخگوی رسانه ها شد.

 

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۳:۰۳

نظر مخاطبان

علی
۱۳۹۳/۰۷/۰۴
5
0
0

اگر اقیانوسیه وارد بازیها بشه بهتره . حداقل کمی از هیمنه‌ی چین کاسته میشود.


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.