/با صدور مجوز حضور بسکتبالیست ها، حمایت خود را از زنان مسلمان انجام دادیم/ توماس باخ: دوست دارم به ایران بیایم

/با صدور مجوز حضور بسکتبالیست ها، حمایت خود را از زنان مسلمان انجام دادیم/ توماس باخ: دوست دارم به ایران بیایم
توماس باخ معتقد است که تا جاییکه محدودیت های قانونی خیلی دست و پا گیر نبودند، کمیته بین المللی المپیک از حضور زنان ورزشکار مسلمان در رویدادهای بین المللی حمایت کرده است.

توماس باخ، رییس کمیته ملی المپیک در حاشیه حضورش در اینچئون و پیش از ترک کره، به خبرنگار ایرانی حاضر در اجلاس شورای المپیک آسیا و در ارتباط با اینکه گفته ورزش از سیاست جدا نیست، گفت: «  من هم مثل شما دوست دارم، همه فرصت حضور در بازی هایی مثل المپیک را داشته باشند. اینکه می گویم ورزش از سیاست جداست، به این معنا نیست که قرار است با افراد رفتار سیاسی شود یا من اعتقادی به این روش دارم.»

او در ارتباط با ضرورت حضور زنان مسلمان در رقابت های معتبر با پوشش اسلامی نیز گفت: « خواسته قلبی من اینست که زنان مسلمان، مثل بقیه در تمام رشته ها شرایط حضور را پیدا کنند. این اعتقاد به این معناست که من حمایت می کنم. شما حتما این را می دانید که بخشی از محدودیت هایی که وجود دارد به فدراسیون های جهانی بر می گردد. مثل مسئله ای که در فوتبال به وجود آمد. در مورد فوتبال هم از لحاظ قوانین، فیفا باید تصمیم نهایی را بگیرد و راهکارهای لازم را در نظر بگیرد. اما حتما شما یادتان می آید که ما برای المپیک نوجوانان در سنگاپور، اجازه حضور دختران شما را دادیم.»

رییس کمیته بین المللی المپیک ادامه داد: « کمیته بین المللی المپیک با این اقدام حمایتش را نشان داد. ضمن اینکه من هم قلبا می خواهم این اتفاق در همه رشته ها بیفتد. امروز 46 درصد شرکت کننده ها در المیپیک زنان هستند. من می خواهم سهم حضور در المپیک بین مردان و زنان تقسیم شود و برای افزایش سهم بانوان باید همه تلاش کنند و نباید کسی بیرون بماند. البته برای موانع قانونی هم باید فکری کرد و به مرور راه حل های مناسب را یافت.  ما همین چند روز قبل مجوز حضور زنان بسکتبالیست ایران و سایر مسلمان ها با پوشش اسلامی را دادیم که این موضوع نشان می دهد ما قلبا می خواهیم ورزش بین زنان توسعه پیدا کند. مذهب و مسائل دیگر هم باعث جداسازی نمی شود چون ورزش و رویدادی مثل المپیک سهم همه است.»

حرف های باخ با ابراز تمایل برای حضور در ایران پایان یافت::« خیلی استقبال می کنم. من این فرصت را داشتم که در گذشته به ایران سفر کنم و الان هم امیدوارم که یک بار دیگر این فرصت برایم پیدا شود. من می دانم که ایران کشور بسیار زیبایی است و ظرفیت های بالایی دارد. دوست دارم بیایم و یک بار دیگر این زیبایی ها را ببینم.»

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.