مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان – تاشکند ازبکستان/ یک مدال نقره و دو برنز حاصل تلاش آزاد کاران در روز اول مسابقات

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان – تاشکند ازبکستان/  یک مدال نقره و دو برنز حاصل تلاش آزاد کاران در روز اول مسابقات
ملی پوشان کشتی آزاد کشورمان در اولین روز از رقابتهای جهانی ازبکستان موفق به کسب یک مدال نقره و دو برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه مسابقات چهل و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان که از صبح امروز در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان آغاز شده است، کمیل قاسمی نماینده سنگین‌وزن با شکست در دیدار نهایی مقابل حریف ترکیه‌ای از کسب مدال طلا بازماند.

کمیل قاسمی نماینده وزن 125 کیلوگرم کشورمان پس از پیروزی 4 بر صفر مقابل آلکساندر خوتسیانوفسکی، نفر سوم قهرمانی اروپا از اوکراین، در دور دوم هم با نتیجه 7 بر 2 مقابل ژو دنگ، نفر سوم آسیا از چین به پیروزی رسید و گام به یک‌چهارم نهایی گذاشت.وی در این مرحله هم با نتیجه 7 بر صفر از سد قربان قربان‌اف از ازبکستان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. قاسمی برای حضور در فینال با نتیجه 5 بر 4 حاجی‌مراد گاتسالوف، کشتی‌گیر عنوان‌دار روسیه و قهرمان دوره گذشته از روسیه را شکست داد و فینالیست شد، اما وی در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 مغلوب طاها آکگول، دارنده مدال برنز جهان از ترکیه شد و به مدال نقره بسنده کرد تا شانس تکرار تاریخ در کسب مدال طلا در مسابقات جهانی برای ایران در سنگین‌وزن را از دست بدهد. در این وزن 26 نفر حضور داشتند.

آخرین مدال طلای ایران در مسابقات جهانی کشتی توسط مرحوم علیرضا سلیمانی، در سال 1989 مارتینی سوئیس کسب شده بود. بعد از آن رسول خادم یک مدال نقره در مسابقات جهانی 1998 تهران و علیرضا رضایی یک مدال برنز در سال 2003 و برای ایران به ارمغان آورده بودند. قاسمی پیش از این مدال برنز بازی‌های المپیک را در کارنامه خود ثبت کرده بود.

بر اساس این گزارش، حسن رحیمی کشتی‌گیر وزن 57 کیلوگرم آزاد ایران در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز مقابل یوکی تاکاهاشی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان 7 بر 4 به برتری رسید  و اولین مدال کشتی آزاد کشورمان در رقابتهای جهانی ازبکستان را بدست آورد. این کشتی در وقت اول با حساب یک بر صفر به سود حریف ژاپنی به پایان رسید. در وقت دوم حسن رحیمی با خاک کردن حریف خود 2 بر یک پیش افتاد اما در ادامه با ضربه‌ای که به ابروی حریف ژاپنی وارد کرد، از داوران اخطار دوم را دریافت کرد و حریف ژاپنی نیز یک امتیاز گرفت. در ادامه حسن رحیمی موفق شد 2 بار حریف خود را خاک کرده و 5 امتیاز به دست بیاورد و 7 بر 4 از حریف خود پیش بیفتد و کشتی را با همین نتیجه اداره کرد. وی پیش از رسیدن به دیدار رده‌بندی در دور اول ایوان مترولی از اسپانیا را 6 بر صفر شکست داد و در دور دوم نیز 10 بر 2 نیکولا عیوضیان از اوکراین را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در حساس‌ترین کشتی مقابل ویکتور لبدوف از روسیه قرار گرفت و در پایان وی را مقتدرانه 7 بر یک ضربه فنی کرد. رحیمی در نیمه نهایی مقابل یانگ از کره شمالی به روی تشک رفت و در عین ناباوری با نتیجه 5 بر 5 شکست را پذیرا شد و به رده‌بندی رسید.

این گزارش حاکیست ، محمدحسین محمدیان آزادکار وزن 86 کیلوگرم ایران دومین مدال آور امروز تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بود که برای کسب مدال برنز مسابقه‌های جهانی ازبکستان مقابل عثمانوف از آذربایجان قرار گرفت و در پایان با حساب 11 بر 2 حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.در وقت اول این مبارزه محمدیان در دقایق ابتدایی به دلیل کم‌کاری دو مرتبه از داور مسابقه تذکر گرفت و در ادامه نیز کشتی‌گیر آذربایجانی با خاک کردن محمدیان موفق شد 2 امتیاز بگیرد و با همین نتیجه تایم اول به پایان رسید.در ادامه محمدیان در وقت دوم به خوبی از خستگی حریفش استفاده کرده و بارها با رسیدن به پاهای حریفش او را در خاک نشاند و با بارانداز و فتیله پیچ 9 امتیاز از حریف خود را گرفت.وی در رقابت‌های صبح امروز در دور اول 10 بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. سپس 7 بر 4 ادوارد راس از آمریکا را شکست داد. محمدیان در دور سوم مقابل پدرو سبالوس از ونزوئلا 8 بر 6 به برتری دست یافت اما در مسابقه بعدی مقابل سالاس از کوبا 4 بر 2 بازنده شد و به گروه شانس مجدد رسید. وی در این گروه نیز ابتدا آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن را 10 بر صفر شکست داد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۲۰:۵۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.