نشست خبری فدراسیون بوکس با حضور رئیس فدراسیون در محل کمیته برگزار شد؛ناطق نوری:امیدورام در اینچئون بهتر ازدوره قبل نتیجه بگیریم

نشست خبری فدراسیون بوکس با حضور رئیس فدراسیون در محل کمیته برگزار شد؛ناطق نوری:امیدورام در اینچئون بهتر ازدوره قبل نتیجه بگیریم
در ادامه نشست های خبری فدراسیون های اعزامی به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون ظهر امروزنشست خبری فدراسیون بوکس با حضور احمد ناطق نوری رئیس فدراسیون در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد .

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛رییس فدراسیون بوکس در نشست خبری خود در آستانه بازی‌های آسیایی اینچئون بعد از ارائه توضیحاتی در خصوصو روند آماده سازی تیم ملی  گفت: ما در دوره قبل سه مدال برنز گرفتیم که امیدوارم در این دوره نتیجه بهتری کسب کنیم. ناامید نیستیم و فکر می‌کنم سه ملی‌پوش ما روی سکو باشند.
وی در ادامه این نشست به مشکلات همیشگی فعالیت بوکس در ایران اشاره کرد و گفت:  بوکس هم‌اکنون در بخش نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، آموزش عالی و کارگری فعال نیست و تلاش‌های ما برای راه‌اندازی آن‌ها هنوز جواب نداده است. امیدواریم بوکس در این بخش‌ها فعال شود تا این رشته نجات پیدا کند.
وی ادامه داد: بوکس ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی 7 مرحله اردو برگزار کرد و در هر مرحله غربال‌گری ما انجام شد. چندین اردوی برون مرزی در نظر گرفته بودیم که علی‌رغم تنگناهای مالی‌مان آن‌ها را انجام دادیم و در نهایت قرار شد 6 نفر به بازی‌های آسیایی اعزام شوند.
رییس فدراسیون بوکس گفت: قرار بود 10 نفر اعزام کنیم اما تصمیم گرفته شد نفراتی که شانس بیشتری برای قرار گرفتن روی سکو دارند، اعزام شوند. پس از جلسات مختلفی که با حضور کارشناسان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشتیم، در نهایت قرار شد 6 نفر از بهترین‌هایمان را به اینچئون بفرستیم.
وی ادامه داد: اکبر احدی و محمد عاشری به عنوان کادر فنی و حسین نهرودی به عنوان سرپرست این تیم را همراهی خواهند کرد. البته مجتبی فرجی هم پس از رایزنی‌های زیادی که داشتیم، قرار شد به اینچئون برود. ابتدا قرار بود او اعزام نشود اما با مساعدت کیومرث هاشمی او را به اینچئون اعزام می‌کنیم.
ناطق نوری یادآور شد: بوکس رشته‌ای تک حذفی است و این یکی از بدشانسی‌های ماست. اگر یک ورزشکار خوب هم داشته باشیم ولی در همان دور اول به قهرمان نامداری برخورد کند، حذف می‌شود و این به ضرر بوکس است. امیدوارم در اینچئون عملکرد موفقی داشته باشیم و مشکلاتی که در لندن به خاطر داوری به وجود آمد، ما را اذیت نکند.
رییس فدراسیون بوکس در ادامه با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون از 12 سال پیش تا به حال هیچ تغییری نکرده است گفت: بودجه ما یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که هیچ زمانی نشده یک میلیارد تومان به ما بدهند و همیشه کمتر گرفته‌ایم. وقتی امکانات نباشد، همیشه حاشیه وجود داشته و اسپانسر تمایلی به فعالیت در رشته شما نداشته باشد و از همه مهم‌تر پول نداشته باشی، کاری نمی‌شود کرد. امیدوارم اسپانسرها صدای ما را بشنوند و به کمک این رشته مظلوم بیایند که واقعا چیزی ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی قول پاداش داده است گفت: هر کسی مدال بیاورد به او پاداش می‌دهیم اما مبلغ آن مشخص نیست. ما نشان داده‌ایم که به قول‌های خود پایبندیم به طور مثال به هر کسی که سهمیه المپیک لندن را گرفت، 10 میلیون پاداش دادیم که این کار را هیچ فدراسیونی انجام نداد.
ناطق نوری در مورد انتقاد علی مظاهری از شرایط خوابگاه تیم ملی گفت: طی صحبتی که با مظاهری داشتم این نکته را به او تذکر دادم و گفت که چنین حرفی را نزده است. البته جا دارد بگویم خانه بوکس در ورزشگاه آزادی نیمه کاره است و 8 سال است که هنوز تمام نشده است. در صحبتی که با آقای نوبخت معاون رییس جمهور داشتم، گفتم دو سه میلیارد به ما کمک کند تا این مجموعه را تمام کنیم و این مشکلات بوکس حل شود.
وی با تاکید بر اینکه باز هم بوکس ایران نماینده‌ی داوری در بازی‌های آسیایی اینچئون نخواهد داشت گفت: این مشکلی است که به وجود آمده و کاری نمی‌شود کرد ولی کمیته داوران ما در حال تغییر است و در آینده شرایط‌مان بهتر می‌شود. جوانانی را که زبان انگلیسی می‌دانند و ستاره‌دار هستند را دعوت کرده‌ایم تا در آینده کمیته داوران ما هم متحول شود.

۱۷ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۳۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.