نشست خبری فدراسیون بدمینتون در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ پوریا: قول مدال نمیدهم ولی عملکردمان قابل قبول خواهد بود

نشست خبری فدراسیون بدمینتون در کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ پوریا: قول مدال نمیدهم ولی عملکردمان قابل قبول خواهد بود
بعد از برگزاری نشست های خبری فدراسیون های ووشو ، ژیمناستیک ، هندبال ، کبدی ، تکواندو ، قایقرانی ، شمشیربازی ، تیرو کمان و دوومیدانی در سالن جلسات کمیته ملی المپیک ظهر امروز نشست خبری فدراسیون بدمینتون نیز با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ به دنبال برگزاری نشست های خبری فدراسیونهای اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون ،محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون  در این  نشست اظهار داشت: همانطور که می‌دانید قهرمانان جهان همگی از آسیا هستند و مدال‌ها به ورزشکاران کشورهایی مانند اندونزی و سنگاپور می‌رسد هدف ما این است که از نیروهای متخصص در بدنه فدراسیون استفاده کنیم.
وی ادامه داد: از 4 سال گذشته رایزنی‌هایی را با کنفدراسیون آسیا داشتیم تا بازیکنان با استعداد را به کمپ‌های این کنفدراسیون اعزام کنیم.اولین بازیکنان ما مهران شهروزی و ثریا آقایی که هر دو 15 ساله بودند انتخاب شدند. در حال حاضر هم پگاه کامرانی و ثریا آقایی در کمپ مالزی به سر می‌برند و تمام هزینه‌ها بر عهده کنفدراسیون بدمینتون آسیا است.
رئیس فدراسیون بدمینتون عنوان کرد: تمام برنامه‌ریزی ما برای جوانگرایی است چون تا چند سال گذشته تیم مسنی داشتیم که نگاه مدالی هم در آن نبود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه آموزش هم نگاه هدفداری را دنبال می‌کنیم،‌گفت:‌در چند سال گذشته تمام مربیان ملی ما خارجی بودند اما تصمیم گرفتیم به نیروهای خودی متکی باشیم و به همین دلیل عذر خارجی‌ها را خواستیم. 43 مربی درجه یک را با کلاس‌های آموزشی که مدرسان آسیایی در آن تدریس کردند آموزش دادیم و 10 داور جهانی و آسیایی نیز ارتقا یافتند که حسین‌زاده یکی از داورانی است که باید در اینچئون قضاوت کند.
وی در پاسخ به این سوال که نتایج را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، گفت: ‌نمی‌توانیم بگوییم قول مدال می‌دهیم چون اصلا منطقی نیست اما بیکار ننشسته‌ایم و اهداف‌مان را دنبال می‌کنیم. برای اولین بار است که یک مرد و یک زن به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند. در بازی‌های آسیایی دوحه دو نماینده داشتیم که هر دو در بخش بانوان بودند اما در این دوره شرایط فرق می‌کند. تمام تلاش ما این است که بازی‌های خوبی را از ملی‌پوشان‌مان شاهد باشیم.
پوریا در پاسخ به این سوال که چرا اعزام‌های بدمینتون در چند سال گذشته کم بوده است، گفت: در گذشته در سال یک اعزام داشتیم اما امسال تاکنون سه اعزام برون‌مرزی داشته‌ایم نباید نگاه‌مان تنها به رده بزرگسالان باشد. قرار است در ماه‌های آینده نیز اعزام‌های بیشتری داشته باشیم.
پوریا عنوان کرد: تنها فدراسیونی هستیم که هیچگونه فروش لوازم ورزشی نداریم و حتی به نقاط دوردست و مدارس هم کمک می‌کنیم امسال هم به 50 مدرسه وسایل بدمینتون دادیم. تنها سالن ما هم از سوی فدراسیون اجاره داده نمی‌شود و تنها در اختیار تیم‌های ملی است. همانطور که گفتم تمام بدنه فدراسیون از جنس بدمینتون هستند.
در ادامه این نشست  وکیل‌زاده مربی تیم ملی بدمینتون هم اظهار داشت: ما در چند سال گذشته عملکرد بازیکنان را کاملا زیر نظر گرفته‌ایم تا در سال 93 بتوانیم رنکینگ جهانی آنها را ارتقا دهیم. تا 6 ماه آینده پیش‌بینی می‌شود در 5 یا 6 مسابقه شرکت کنیم از اردیبهشت هم مسابقات کسب سهمیه المپیک آغاز می‌شود و برای آن هم برنامه‌ریزی کردیم.
مددی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون هم در این نشست در مورد شرایط ثریا آقایی نماینده بانوان ایران در اینچئون عنوان کرد: ما سعی می‌کنیم آقایی را در مسابقات بزرگسالان شرکت دهیم تا بتواند با ارتقای رنکینگ سهمیه المپیک را کسب کند و در حال حاضر نیز در تیم منتخب آسیا در کمپ مالزی تمرین می‌کند.

۸ شهریور ۱۳۹۳ ۱۵:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.