در نشست مشترک کادر فنی تیمهای اعزامی به اینچئون اعلام شد؛ تاکنون 300 نمونه تست دوپینگ گرفته شد

در نشست مشترک کادر فنی تیمهای اعزامی به اینچئون اعلام شد؛ تاکنون 300 نمونه تست دوپینگ گرفته شد
نشست مشترک مدیران فنی و دبیران فدراسیون های اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون،المپیک نوجوانان نانجینگ و بازیهای ساحلی پوکت با مسئولین فدراسیون پزشکی ورزشی بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات کمیته ملی المپیک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای این نشست دکتر طباطبایی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ  فدراسیون پزشکی ورزشی ابراز داشت: با توجه  به اینکه  لازم بود برخی اطلاعات پزشکی در خصوص دوپینگ ، مکمل های مجاز و غیر مجاز وضرب الاجل های پزشکی  را به اطلاع مدیران و کادر فنی تیم های اعزامی به عنوان مهمترین افراد مرتبط با ورزشکاران برسانیم  این جلسه برگزار گردید .
وی ادامه داد : هدف ما اعزام کاروانی پاک به بازیهای آسیایی اینچئون است که امیدواریم طی این جلسه و تا زمان باقی مانده به بازیها مدیران فنی تیمها با هوشیاری کامل به این موضوع توجه داشته باشند تا بتوانیم با کاروانی پاک در بازیهای آسیایی همچون گذشته حضور یابیم .
وی افزود :  طی 6 ماه گذشته سعی کردیم بسیار دقیق تر عمل نموده و نسبت به پاک بودن ورزشکاران اعزام به بازیها ی آسیای حساس تر از گذشته عمل کنیم که بر این اساس 200 مورد تست گرفته شده که با مواردی که توسط وادا انجام گرفته مجموعا 300 نمونه تست گرفته شده است .
وی در ادامه استاندارهای تعریف شده از سوی وادا برای معافیت درمانی را برای حاضرین شرح داده و اطلاعات لازم برای حضوری عاری از دوپینگ و مکمل های غیر مجاز را ارائه کرد.
در ادامه این نشست دکتر فرهاد مرادی دبیر کمیسیون پزشکی  با اشاره به هزینه های قابل ملاحظه ای که فدراسیون پزشکی برای معاینات بسیار تخصصی ملی پوشان اعزامی به بازیها می پردازد گفت : این معاینات تنها  در زمینه کشف بیماریها و مشکلات ورزشکاران نیست بلکه ما می خواهیم عملکرد ورزشکاران را در تمرین و مسابقات افزایش دهیم و از مدیران فنی حاضر در این نشست در خواست کرد تا هر چه زودتر برای انجام معاینات سلامت ملی پوشان و مراجعه به این مرکز اقدام نمایند.
وی همچنین  در خصوص نحوه ورود مکمل های مجاز به دهکده بازیها و شناسایی مکمل های مجاز و ارائه آنهابه ملی پوشان  توضیحاتی ارائه کرد .


۵ اَمرداد ۱۳۹۳ ۱۵:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.