تشریح دیدار با رئیس IOC از زبان هاشمی/ رئیس کمیته ملی المپیک:پیشنهادات ایران مورد توجه کمیته بین المللی المپیک واقع شد

تشریح دیدار با رئیس IOC از زبان هاشمی/ رئیس کمیته ملی المپیک:پیشنهادات ایران مورد توجه کمیته بین المللی المپیک واقع شد
رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک که برای دیدار با توماس باخ به سوئیس سفر کرده بودند طی نشست کوتاه خبری به بیان مطالبی درمورد دستاوردهای این سفر و دیگر موضوعات مربوط به بازیهای المپیک نوجوانان و آسیایی اینچئون پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ کیومرث هاشمی رئیس  کمیته ملی المپیک در ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و تقدیر از تلاشهای اصحاب رسانه که همیشه در کنار جامعه ورزش بوده اند در خصوص سفر به لوزان سوئیس و دیدار با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک ابراز داشت:در سفر به سوئیس نشست مثمر ثمری یا مسئولان IOC داشتیم  که ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت های  انجام شده در این مدت پیشنهاداتی را ارائه دادیم که مورد استقبال  خوب رئیس کمیته بین المللی المپیک  قرار  گرفت .دعوت از توماس باخ برای سفر به ایران، راه اندازی موزه المپیک در ایران،راه اندازی مرکز توسعه فرهنگ المپیک در آسیا و به مرکزیت ایران، کسب مجوز لازم برای تاسیس مرکز آموزش بین المللی با توجه به حضور ظرفیت های خوب علمی و دانشگاهی در ایران، درخواست کمک از کمیته بین المللی المپیک در زمینه مالی با توجه به تحریم هایی که ایجاد شده،دفاع از موجودیت ورزش ایران به واسطه حضور پررنگ تر نمایندگان ورزش ایران در کمیته بین المللی المپیک فراهم شدن شرایطی برای عضویت ایرانی های فعال در جنبش المپیک در کمیسیون های کمیته بین المللی المپیک،توجه بیشتر به ورزش زنان با توجه به ظرفیت های خوبی طی سال های گذشته در این بخش ایجاد شده و تاسیس بانک بین المللی المپیک بر مبنای طرحی که از سوی ایران ارایه می شود پیشنهادات 9 گانه ما بود که در نشست توماس باخ به آنها اشاره کردیم و به توضیحاتی در خصوص هر یک از این موارد و اهمیت آن پرداختیم که رئیس کمیته بین المللی المپیک استقبال خوبی از موارد مطرح شده داشت.
وی با یادآوری این که باخ زمانی که نایب رئیس IOC بود دو بار به ایران سفر کرد و بر همین اساس آشنایی کامل از کشورمان دارد، خاطرنشان کرد: نگاه او به ایران مثبت است ضمن این که اعتقاد دارد ایران می تواند جایگاه های بالاتری در المپیک داشته باشد.
هاشمی در مورد پیشنهاد مطرح شده برای تاسیس موزه المپیک در ایران خاطرنشان کرد: وقتی این موضوع را مطرح کردیم درخواست خود را برای کمک مالی هم اعلام کردیم اگرچه از طرف دولت کمک های مالی به ما می شود در کل استقبال مسئولان کمیته بین المللی المپیک از این پیشنهاد خوب بود. ضمن این که آنها در بحث مشکلات مالی قول دادند که  حمایت های خوبی از ورزش ایران داشته باشند.
رئیس کمیته ملی المپیک از قول توماس باخ برای استفاده بیشتر از ظرفیت های ورزش ایران در IOC به واسطه پیشنهاد مطرح شده در این زمینه خبر داد و یادآور شد: او از سفر به ایران هم استقبال کرد. البته در این مورد پیشنهاد دادیم که می توانیم میزبان برخی از نشست های کمیسیون های IOC باشیم و در قالب آنها حضور توماس باخ در ایران را هم شاهد شویم که وی از این موضع هم استقبال کرد.
وی در مورد پیشنهاد مطرح شده برای راه اندازی مرکز توسعه فرهنگ المپیک در آسیا به مرکزیت ایران این گونه توضیح داد: توماس باخ در این زمینه پیشنهاد داد که این موضوع با پیشنهاد راه اندازی موزه المپیک به نوعی ادغام شود و حتی گفت این پیشنهاد را در تقویم 2020 خواهد آورد.
کیومرث هاشمی  تصریح کرد: در مورد توجه بیشتر به ورزش بانوان هم باید بگویم این که نایب رئیس اول ما یک خانم است برای توماس باخ تعجب آور بود. در همین رابطه به وی اعلام کردیم که برای نخستین بار مسئولیت دو پست  مهم مدیریتی کمیته المپیک ایران بر عهده خانم ها است و بانوان نقش بسزایی در مدیریت و قهرمانی ورزش ایران دارند. وی ضمن اشاره به محدود بودن رشته های مدال آور ما در بازیهای المپیک اظهار داشت:هدف ما توجه به رشته های پایه در قالب یک برنامه 10 ساله است که شاکله آن بحث استعداد یابی است که قطعا می توان آینده ورزش ما را تامین کند.
هاشمی مجموعه سفر خود به سوئیس را خوب ارزیابی کرد و گفت: در کشورما کمیته ملی المپیک معطوف به چند رویداد می شود در حالی که آنها بخش کوچکی از فعالیت های ما را تشکیل می دهند. بخش بیشتر فعالیت های ما توسعه نهضت المپیک است و این که به فهم مشترکی در رابطه با نهضت المپیک برسیم.
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به این موضوع که مقر فدراسیون جهانی کشتی در لوزان است ابراز داشت:ادب حکم می کرد که در این سفر ملاقاتی هم با لالویچ داشته باشیم که در این دیدار  به موضوع عضویت ایران در هیات رئیسه فدراسیون کشتی هم پرداخته شد اگرچه این عضویت بسیار سخت است و حداقل آراء70 درصد اعضای مجمع را می خواهد ولی ما به عنوان مسئولین کمیته وظیفه خود را در خصوص رایزنی با ریاست فیلا انجام دادیم .
وی درباره برنامه‌های کمیته در خصوص بازی‌های آسیایی اظهار داشت: 24 مرداد آخرین روزی است که نفرات نهایی می‌شوند، درباره بازی‌های آسیایی هماهنگی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود دارد و اختلاف سلیقه‌ها نزدیک به صفر بوده است. ما نشست‌هایی برگزار کردیم و به جمع‌بندی‌هایی رسیده‌ایم که اواخر شهریور در نظر داریم جلسه‌ای با فدراسیون‌ها و رسانه‌ها برگزار کنیم تا همه در جریان آمادگی ورزشکاران قرار بگیرند و جا دارد از حمایت های دولت محترم در این زمینه قدر دانی نمایم.



۳۱ تیر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.