بازگشت قطعی مجید عسکری به دسته 56 کیلوگرم

بازگشت قطعی مجید عسکری به دسته 56 کیلوگرم
مجید عسکری، وزنه برداری سبک وزن کشورمان، بعد از سه سال بار دیگر وزن خود را تغییر داد به همان دسته 56 کیلوگرم بازگشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، عسکری که آخرین بار سال 2011 مدال نقره دسته 56 کیلوگرم جوانان جهان را به دست آورده بود، پس از آن در سالهای 2012 و 2013، در رقابتهای قهرمانی آسیا، یونیورسیاد جهانی و رقابتهای جهانی در دسته 62 کیلوگرم به روی تخته رفت که بهترین عنوانش کسب عنوان ششمی جهان با حدنصاب مجموع 288 کیلوگرم بود.

حالا و در فاصله کمتر از چهار ماه تا بازیهای آسیایی اینچئون عسکری بار دیگر با کاستن از وزن بدنش، قصد دارد در دسته 56 کیلوگرم به روی تخته برود. او درباره دلایل خود برای این تصمیم گفت: رقابت در دسته 62 کیلوگرم با توجه به حضور وزنه برداران مطرحی از چین، ویتنام، کره شمالی و اندونزی اقعا سخت است. البته در دسته 56 کیلوگرم هم وزنه برداران مطرحی حضور دارند اما سطح رکوردها در این دسته به مراتب پائین تر از دسته 62 کیلوگرم است و این موضوع شانس من را برای کسب مدال در  بازیهای آسیایی و حتی رقابتهای جهانی قراقستان افزایش می دهد.

عسکری با بیان اینکه هم اکنون وزن بدنش را به 58 کیلوگرم رسانده است، گفت: در این مدت تمام تلاش من و کادر فنی در این بود که به آهستگی وزن بدنم را پائین بیاورم تا مبادا در کیفیت کار من و رکوردهایم تاثیر بگذارد. به همین خاطر حتی تردیدهایی برای بازگشت من به دسته 56 کیلوگرم وجود داشت اما خداراشکر در اردوی چابکسر همه چیز به خوبی پیش رفت و الان تلاش می کنم بتوانم رکوردهایم را در وزن جدید به تثبیت برسانم.

عسکری با حدنصاب های 123 کیلوگرم در یکضرب و 273 کیلوگرم در مجموع، هر دو رکورد یکضرب و مجموع دسته 56 کیلوگرم بزرگسالان  ایران را در اختیار دارد.

۳ تیر ۱۳۹۳ ۱۳:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.