در هیاهوی جام جهانی فوتبال؛توسعه خط مترو "ریو" برای المپیک 2016

در هیاهوی جام جهانی فوتبال؛توسعه خط مترو "ریو" برای المپیک 2016
در شرایطی که تمام توجه جهان روی برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل است، مسئولان شهر ریودو ژانیرو از پیشروی و توسعه خط مترو این شهر برای مسابقات المپیک 2016 خبر دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ هر چند مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل آغاز و تب آن سراسر این کشور و جهان را فرا گرفته است اما مسئولان برزیلی از میزبانی المپیک سال 2016 غافل نیستند.
مسئولان برگزاری المپیک ریو همزمان با آغاز مسابقات جام جهانی از وارد شدن به مرحله جدید بهره برداری از خط چهار سرویس های مترو ریو خبر دادند که یکی از مهمترین پروژه های زیر ساختی برای برگزاری المپیک 2016 به شمار می رود. این خط مترو در امتداد سواحل ریو دو ژانیرو در حال احداث است.
400 متر ریل اولیه در تونل منتهی به "بارا دا تیجوکا" و "سائو کونرادو" احداث شده است که المپیک پارک را به سایر نقاط شهر ریودو ژانیرو متصل می کند.
سرعت انجام این پروژه به تازه گی افزایش یافته است تا در زمان مقرر پیش از مسابقات المپیک 2016 به بهره برداری برسد. به این ترتیب هر هفته 300 متر پیشروی در ریل گذاری انجام می شود.
خط چهار مترو ریو در صورت افتتاح، ظرفیت جا به جایی 300 هزار مسافر در روز را خواهد داشت.
6 ایستگاه جدید به دو خط متروی فعلی ریو اضافه می شود که زمان تردد در نقاط مختلف شهر و به خصوص مرکز شهر را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.



۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ۱۰:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.