دبیر کل کمیته ملی المپیک: یکی از ارکان اساسی ورزش آموزش است / نیروهای جوان به میادین بین المللی اعزام شوند

دبیر کل کمیته ملی المپیک: یکی از ارکان اساسی ورزش آموزش است / نیروهای جوان به میادین بین المللی اعزام شوند
مراسم اختتامیه اولین دوره دانشپذیر با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، دراین مراسم که با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ، دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک مدیران مراکز و بخشهای آکادمی و دانشپذیران برگزار شد رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک گزارشی از روند برگزاری این دوره ها و هدف از اجرای آنها ارائه کرد.
وی گفت: پس از انجام آسیب شناسی که در خصوص کلاسهای آموزشی آکادمی در گذشته انجام شده بود به این نتیجه دست یافتیم که کلاسهایی هدفمند، براساس نیاز فدراسیونها و کیفی برگزار نماییم لذا نسبت به طراحی و  اجرای دوره های دانشپذیر اقدام شد.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک افزود: اگر می خواهیم در ورزش قهرمانی موفق باشیم باید نیروی انسانی کیفی داشته باشیم. هرگونه تغییر بدون پشتیبانی منابع انسانی در سازمانها نهادینه نخواهدشد.
دکتر حمیدی ضمن اشاره به شروع مجدد دوره های دانشپذیر براساس سیاستهای کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: در دوره های جدید تخصص های لازم را که در کسب نتیجه تیم ها موثر است را شناسایی کرده و آموزشهای لازم را در این خصوص ارائه می دهیم.
رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک همچنین با اشاره به برگزاری این دوره ها بصورت پودمانی گفت: سعی ما بر این است که این دوره ها را بصورت پودمانی در دانشگاه علمی – کاربردی معرفی کنیم.
در ادامه این جلسه بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن بیان این مطلب گه یکی از ارکان اساسی ورزش آموزش است گفت : امروز با کمبود نیروی انسانی متخصص در ورزش روبرو هستیم. ساختن نیروی انسانی به زمان زیادی احتیاج دارد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از برگزاری دوره های آموزشی تخصصی گفت : در این دوره ها می بایست از حضور اساتید خارجی نیز استفاده شود چرا که علم روز ورزشی ما از علم روز دنیا عقب است و باید با آنها همسو شویم.
 دبیر کل کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: باید ضمن نیاز سنجی از فدراسیونها نسبت به برگزاری دوره های پرمحتوا اقدام کنیم. متاسفانه در فدراسیونها تنها به بعد قهرمانی پرداخته می شود و به امر آموزش رسیدگی نمی شود.
افشارزاده همچنین افزود: قهرمانان و ورزشکاران ما شاید به امور فنی آگاهی داشته باشند ولی به علم های مورد نیازشان مانند تغذیه، روانشناسی و نیازهای روز دیگر آشنایی ندارند. ورزشکاران باید به علم روز دنیا آشنایی داشته باشند و تنها به تکنیک بسنده نکنند.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان ضمن انتقاد از حضور تعداد مشخصی ورزشکار به میادین بین المللی گفت : باید از نیروهای جوان در میادین بین المللی استفاده کرد چرا که حضور آنها برای کسب تجربه در این رقابتها الزامی است.
در پایان این جلسه گواهی شرکت توسط دبیر کل کمیته ملی المپیک و رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک به دانشپذیران اعطاء شد.

 

 

۱ مهر ۱۳۸۸ ۱۰:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.