درخشش شمشیربازان اسلحه سابر در آتن؛عابدینی و رهبری به جدول 64 نفره مسابقات جام جهانی یونان صعود کردند

درخشش شمشیربازان اسلحه سابر در آتن؛عابدینی و رهبری به جدول 64 نفره مسابقات جام جهانی یونان صعود کردند
دو شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان که در قالب ترکیبی پنج نفره به مسابقات جام جهانی جایزه بزرگ یونان اعزام شده بودند، با غلبه بر حریفان خود در بخش انفرادی تا جدول 64 نفره مسابقات پیش رفتند. مجتبی عابدینی و محمد رهبری بازیکنانی هستند که امروز و در این جدول دیدارهای خود را برای صعود به مراحل بالاتر دنبال می کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شمشیربازی، در چارچوب مسابقات شمشیربازی جام جهانی جایزه بزرگ یونان که از روز جمعه با حضور 170 شمشیرباز از کشورهای جهان در آتن آغاز شد، پنج نماینده اعزامی ایران نتایج خوبی کسب کردند و در این میان دو نفر از آنها موفق به صعود به جدول 64 نفره شدند.

بر این اساس مجتبی عابدینی که با کسب 4 پیروزی و البته متحمل شدن 3 باخت مرحله مقدماتی را به پایان رسانده بود در جدول 128 نفره مسابقات حریفی از مجارستان را شکست داد و به جمع 96 بازیکن برتر صعود کرد. عابدینی در این مرحله مقابل شمشیرباز بلژیکی که منجر به حذف وی در مسابقات مجارستان شده بود، به برتری 15 بر 5 دست یافت و وارد جدول 64 نفره شد. این شمشیرباز ایران در این مرحله از مسابقات امروز به مصاف "ساملی" از ایتالیا می رود که رنکینگ هشتم مسابقات را در اختیار دارد.

محمد رهبری دیگر شمشیرباز اعزامی به یونان است که تا جدول 64 نفره این مسابقات پیش رفته است. وی بعد از اینکه مرحله مقدماتی مسابقات را با 4 برد و 3 باخت به پایان رساند، در مرحله دوم که 128 شمشیرباز در آن حضور داشتند موفق شد حریفی از کشور میزبان را شکست داده و به جدول 96 نفره راهیابد. رهبری در این مرحله ورزشکار اتریشی را شکست داد و به جدول 64 نفره صعود کرد. "هامر"، شمشیرباز آمریکایی که رنکینگ دوازدهم مسابقات را در اختیار دارد حریف امروز رهبری در جدول 64 نفره است.

اما محمد فتوحی، فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن دیگر شمشیربازان اعزامی به مسابقات اسلحه سابر جام جهانی جایزه بزرگ یونان بودند که پیش از صعود به جدول 64 نفره از دور مسابقات کنار رفتند. این سه شمشیرباز با 3 برد و 3 باخت از مرحله مقدماتی صعود کردند.

در این میان فتوحی پس از صعود از مرحله مقدماتی و در جدول 128 نفره با شکست برابر نماینده آلمان از دور مسابقات حذف شد. باهرارسباران اما در این مرحله با غلبه بر حریفی از کانادا به جدول 96 نفره صعود کرد اما در این جدول نتیجه مبارزه با نماینده روسیه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

پاکدامن هم در جدول 128 نفره و در مصاف با ربتی ایتالیایی شکست خورد و اینگونه به کار خود در این رقابت ها پایان داد.
مسابقات شمشیربازی جام جهانی جایزه بزرگ یونان امروز با مشخص شدن نفرات برتر در بخش انفرادی به پایان رسیده و از روز یکشنبه با برگزاری دیدارهای تیمی پیگیری می شود.
۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۱۱:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.