مبارزه بی سابقه با دوپینگ در المپیک سوشی؛باخ: چهارسال محرومیت ناکافی است

مبارزه بی سابقه با دوپینگ در المپیک سوشی؛باخ: چهارسال محرومیت ناکافی است
رئیس جدید کمیته بین المللی المپیک(IOC) در نخستین اظهار نظر رسمی خود پیرامون مبارزه با دوپینگ ، خط و نشانی جدی برای تمامی متخلفان مرتبط با حوزه دوپینگ کشید و از استارت برنامه جدید IOC در حوزه مبارزه با دوپینگ از بازی های المپیک زمستانی 2014 سوشی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون پزشکی ورزشی ، توماس باخ که در جمع نمایندگان آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ(وادا) سخنرانی می کرد ، اطمینان داد  که برنامه آزمایشگاهی و نمونه گیری ها در جریان بازی های المپیک زمستانی سوشی 2014 دقیق ترین آزمایشات در تاریخ بازی های المپیک زمستانی خواهد خواهد بود و این آزمایش ها قبل از بازی ها  از ورزشکاران المپیکی سراسر دنیا و در جریان این بازی ها با استفاده از تجارب و اطلاعات آژانس های مبارزه دوپینگ عضو وادا از تمامی دنیا صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیته بین المللی المپیک ،گفت:در مجموع  هم از نظر تعداد نمونه گیری های خلال بازی ها و هم آزمایشات پیش از آغاز رقابت ها ، ما باید هوشیارانه تر و سخت گیرانه تر از همیشه در مسیر مبارزه با دوپینگ نسبت به بازی های المپیک زمستانی قبلی اقدام کنیم.

توماس باخ تاکید کرد:باید بتوانیم این آزمایشات را در هر نقطه از دنیا انجام دهیم ما باید سیستم مبارزه با دوپینگ چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی به بهترین شکل ممکن ارتقاء دهیم و با هدف دستیابی به چنین هدفی تعداد آزمایشات پیش از آغاز المپیک سوشی را  به 1269 آزمایش افزایش می دهیم این در حالی است که پیش از بازی های المپیک 2010 ونکوور میزان نمونه گیری ها 804 نمونه بود، یعنی در این دوره  حدود57 درصد افزایش نمونه گیری خواهیم داشت.

رئیس کمیته بین المللی المپیک افزود:در جریان خود بازی های المپیک سوشی نیز نسبت به ونکوور در نمونه گیری ها به میزان 14 درصد افزایش خواهیم داشت یعنی در حالی که در ونکوور2149    تعداد نمونه گیری شد در سوشی 2453    نمونه گیری می شود .
توماس باخ با اشاره به تغییراتی که در آیین نامه وادا انجام شده و میزان محرومیت برای تخلفات جدی از دو سال به چهار سال افزایش یافته است، تصریح کرد: این جریمه به تنهایی کافی نیست و ضروری است افرادی که مرتکب تخلف دوپینگی می شوند اعم از واسطه ها، مربیان، ورزشکاران، پزشکان و همه افراد مرتبط با ورزش ، باید با برخوردهای فوق العاده جدی مواجه شوند.

رئیس کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرد:در این رابطه باید تحقیقات گسترده تری در جهت شیوه های کشف متقلبین در حوزه دوپینگ انجام شود. ما باید بر روی تحقیقات مبارزه با دوپینگ تمرکز کنیم و باید پرسید آیا آزمایشات ادرار و خون واقعا بهترین راه حل برای کشف دوپینگ است؟ به نظر من شیوه های آزمایشگاهی دیگری برای پی بردن به این موضوع وجود دارد که مطمئن تر و قابل اطمینان تر هم هستند و باید در آینده از آنها نیز بهره برد.

۵ آذر ۱۳۹۲ ۱۳:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.