سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی- اندونزی(7)؛نگاهی بر بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی از آغاز تا کنون

سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی- اندونزی(7)؛نگاهی بر بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی از آغاز تا کنون
سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی از 22 سپتامبر الی 1 اکتبر برابر با 31 شهریور لغایت 9 مهر در 13 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی و ر شهر پالم بانگ برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اولین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی از 19 لغایت 31 فروردین ماه سال 1384 در عربستان سعودی برگزار شد. دراین دوره که فقط برای آقایان برگزار شد مجموعاٌ 500 ورزشکار از 55 کشور اسلامی در بازیها شرکت داشتند.
دوومیدانی، شنا، شیرج، واترپلو، شمشیربازی، تنیس روی میز، گلبال، فوتسال، کاراته، سوارکاری، هندبال، والیبال، بسکتبال، فوتبال، تکواندو و وزنه برداری 17رشته ورزشی در این دوره از بازیها بودند که در چهار شهر مکه، مدینه منوره، جده و طائف مسابقات آن برگزار شد و مراسم افتتاح و اختتام در مکه مکرمه برگزار شد.
در این دوره جمهوری اسلامی ایران با کسب 10 مدال طلا ، 9 مدال نقره ، 11 مدال برنز و در مجموع 30 مدال مقام چهارم را بدست آورد . عربستان سعودی با 60 مدال ، مصر با 42 مدال و قزاقستان با 27 مدال مکانهای اول تا سوم را بدست آوردند.

ایران میزبان دومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی گردید که مقرر بود این بازیها در 17 رشته و در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان برگزار گردد اما با بوجود آمدن برخی مشکلات این دوره از مسابقات برگزار نگردید.

اندونزی میزبان سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی شد که این رقابتها در شهر پالم بانگ مرکز استان سوماترای جنوبی برگزار می شود.
این رقابتها از تاریخ 22 سپتامبر الی 1 اکتبر برابر با 31 شهریور لغایت 9 مهر در 13 رشته ورزشی در کشور اندونزی برگزار خواهد شد. دو و میدانی، ورزشهای آبی (شنا)، تیر و کمان، بدمینتون، بسکتبال، کاراته، فوتبال، تکواندو، تنیس، والیبال ساحلی، والیبال سالنی، وزنه برداری و ووشو رشته های این دوره از بازیها می باشند.
ایران با 88 ورزشکار در 6رشته والیبال، تکواندو، کاراته، ووشو، دو و میدانی و تیر و کمان در این دوره از مسابقات حضور خواهدداشت.

۲۵ شهریور ۱۳۹۲ ۱۲:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.