برق طلای جهان بر سینه بهنام اسبقی درخشید

برق طلای جهان بر سینه بهنام اسبقی درخشید
بهنام اسبقی تکواندوکار شایسته کشورمان با شکست دادن تمامی رقبای خود به نشان طلای بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.


به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل ازسایت فدراسیون تکواندو؛در سومین روز از بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو حهان که با حضور 872 ورزشکار مرد و زن از 134 کشور در سالن تازه تاسیس سنتر اکس پوزیتور شهر پائوبلا مکزیک در حال برگزاری است، بهنام اسبقی در وزن چهارم پس از اینکه از سد حریفانی از گابن ( 5 بر یک) و کوبا ( 15-5 )، آذربایجان ( 5 بر صفر)، مکزیک (3-2)، مولداوی ( 2 – یک ) و برزیل ( 8- 3 ) گذشت در آخرین مبارزه هم با حساب 5 بر 4 تکواندوکار کره جنوبی را شکست داد و قهرمان جهان شد. اسبقی در حالی این تکواندوکار را مغلوب کرد که در هر سه راند از حریف برتری داشت. او در راند اول 2 بر یک، راند دوم 3 – 2 و در نهایت در راند آخر 5 بر 4 صاحب برتری شد.

اسبقی در شرایطی بر سکوی اول وزن چهارم رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان ایستاد که بدلیل کم تحربه بودن کمتر کارشناسی شانسی برای او قائل بود. حذف سروت تازگل قهرمان المپیک و جهان از ترکیه، مارتین استامپر قهرمان اروپا از انگلیس، ترانس جنینگ دارنده نشان برنز المپیک لندن از المپیک و ایسلاس ایدولیو نایب قهرمان جهان از مکزیک از شگفتی های بزرگ و دور از باور مبارزات وزن چهارم بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو جهان بود.

بهنام اسبقی فرزند فیروز اسبقی است، همان تکواندوکاری که 34 سال پیش عضو تیم ملی تکواندو اعزامی به رقابتهای جهانی اشتوتگارت آلمان بود و اتفاقاً در همان وزنی مبارزه می کرد که امروز پسرش صاحب نشان طلا شد.

وزن چهارم با 85 شرکت کننده شلوغ ترین وزن جام بیست و یکم جهان است.

با نشان طلای اسبقی، جمع مدالهای تیم ملی مردان تکواندو کشورمان در رقابتهای جهانی 2013 به عدد 2 رسید. در اولین روز این پیکارها هادی مستعان موفق شده بود به نشان نقره وزن دوم دست یابد.

بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان امروز ( پنج شنبه ) با برگزاری مبارزات وزن اول مردان و وزن سوم بانوان پی گیر ی می شود که طی آن سید احسان نقیب زاده و پریسا قربانی به عنوان دو نماینده تکواندو کشورمان به روی شیاپچانگ می روند. نقیب زاده در اولین گام با حریف پرویی دیدار می کند و قربانی با تکواندوکار چین مبارزه خواهد کرد.


۲۷ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.