حمله پولادمردان نوجوان به سکوهای جهانی؛ آغاز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان از فردا

حمله پولادمردان نوجوان به سکوهای جهانی؛ آغاز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان از فردا
سومین دوره رقابتهای وزنه برداری نوجوانان جهان در حالی از فردا (دوشنبه) در تاشکند ازبکستان آغاز می شود که تیم وزنه برداری کشورمان با ترکیبی کامل، چشم به کسب مدالهای خوش رنگ این رقابتها دارد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، در ازبکستان 257 وزنه بردار پسر از 46 کشور دنیا و 189 وزنه بردار دختر از 38 کشور دنیا با یکدیگر رقابت می کنند. تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیز با ترکیب سید علیرضا طاهریان (56 کیلوگرم)، کیانوش باقری (62 کیلوگرم)، رامین ولی پور (69 کیلوگرم)، علیرضا دهقان (85 کیلوگرم)، امیرحسین فضلی، میلاد رشیدی (94 کیلوگرم) و علیرضا سلیمانی و پیمان جان (94+ کیلوگرم) در این رقابتها حاظر است که گروه اول متشکل از حسین رضازاده، رئیس فدراسیون، جورج زالای، مربی تیم و نفرات اوزان 56، 62 و 69 کیلوگرم جمعه وارد ازبکستان شدند و گروه نیز با همراهی کوروش باقری سرمربی تیم و نفرات اوزان 85، 94 و 94+ کیلوگرم فردا تهران را به مقصد تاشکند ترک می کنند.
علاوه بر ازبکستان میزبان و ایران، کشورهای آذربایجان، کلمبیا، اکوادور، مصر، اندونزی، هند، عراق، ایتالیا، قزاقستان، عربستان، مکزیک، پرو، لهستان، رومانی، روسیه، تایلند، ترکیه و آمریکا نیز با ترکیبی کامل در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرده اند و تا رقابت اصلی برای ایستادن روی سکوهای جهانی در بخش پسران، میان این 20 کشور باشد.
تیم وزنه بردار نوجوانان کشورمان در دو دوره گذشته این رقابتها که در سالهای 2009 و 2011 برگزار شد نیز حضور داشت که در نخستین دوره در تایلند با کسب 3 نشان طلا، 7 نقره، 4 برنز و 543 امتیاز مقام قهرمانی جهان را به دست آورند، اما در پرو با ترکیبی ناقص و با چهار وزنه بردار شرکت کرد و با کسب 3 نشان نقره و یک برنز و 275 امتیاز تیمی، عنوان نهم را به دست آورد.
با این حال کادر فنی امیدوار است تیم وزنه برداری نوجوانان کشورمان در سومین دوره رقابتهای جهانی برای دومین بار یکی از سکوهای سه گانه جهان را از آن خود کند. این رقابتها از فردا (دوشنبه 19 فروردین) با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می شود و نخستین وزنه بردار تیم ایران روز سه شنبه 20 فروردین روی تخته خواهد رفت.

  •  

 

۱۸ فروردین ۱۳۹۲ ۱۰:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.