گزارش کامل سومین نشست اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک

گزارش کامل سومین نشست اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک
اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک روز گذشته سومین نشست خود را در محل آکادمی بین المللی پینگ پنگ برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ سومین نشست اعضای کمیسیون توسعه روابط بین الملل کمیته ملی المپیک ظهر روز گذشته با حضور شاهرخ شهنازی، محمد عزیزی، محسن کبریایی زاده، همایون اردلان، خانم ها ماندانا رسولی و حمیرااسدی در محل آکادمی بین المللی پینگ پنگ برگزار شد که طی آن حاضرین به بررسی مسایل پیرامون ارتباطات بین المللی ورزش ایران،برقراری ارتباط بین مجموعه های آموزشی و دانشگاهی با ورزش پرداختند.
 در ابتدای این نشست دکتر حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک که بعنوان میهمان در نشست شرکت کرده بود گزارش شرکت خود در دهمین اجلاس مدیران آکادمی های المپیک جهان که از تاریخ 16 لغایت 23 اردیبهشت ماه در المپیای یونان برگزار شد را به اطلاع اعضاء رساندند. از جمله مهمترین موارد گزارش موضوع برگزاری المپیک جوانان و فرهنگ سازی و ترویج اهداف و ارزشهای المپیک در بین جوانان و پذیرش دانشجو در رشته تاریخ و  ارزش های المپیک توسط دانشگاه پلوپونئوس یونان و بورسیه دانشجویان بود. ایشان در ادامه پیشنهادات خود را به شرح زیر ارائه نمودند:
 وجود هماهنگی بین کمیته ملی المپیک، ستاد تدارکاتی و آکادمی ملی المپیک برای برگزاری برنامه های پیش، در حین و پس از بازی های المپیک جوانان
  درج 2 واحد درسی اجباری آموزشی ارزش های المپیک در سرفصل دروس دانشجویان کاردانی و کارشناسی رشته تربیت بدنی
 برقراری ارتباط بین برنامه مسابقات آموزشگاهی و مسابقات نوجوانان و جوانان
  آموزش المپیک در مدارس تحت عنوان یک پروژه مشترک ملی
 برقراری ارتباط با بخش ارتباطات دانشگاهی IOC
 پیگیری برای ایجاد آکادملی المپیک قاره آسیا

در ادامه نشست با توجه به اهمیت موضوع شرکت تیم های ملی جوانان در بازیهای المپیک جوانان 2010 مقرر شد طی نامه ای موضوع برگزاری برنامه های آموزشی در جهت فرهنگ سازی و آشنانمودن جوانان شرکت کننده و مسئولین با اهداف و ارزشهای درنظرگرفته شده برای این بازی ها، اعلام و پیشنهاد شود همزمان با برپایی اردوهای تدارکاتی، برنامه ها و رویدادهای فرهنگی با حضور مدرسین حوزه المپیزم و المپیک نیز برگزار تا ورزشکاران با آگاهی و انگیزه هرچه بیشتر و دارابودن اعتماد به نفس لازم در این دوره از بازی ها شرکت نمایند و شرکت در بازیها نه تنها از جنبه رقابتی بلکه از جنبه فرهنگی و برقراری ارتباطات با دیگر ورزشکاران و ارتقاء سطح آگاهی ورزشکاران، قابل توجه باشد.

در ادامه این جلسه دکتر کیوان دیگر میهمان نشست، به عنوان نماینده تیم آموزشی وزارت خارجه سرفصل مفاد آموزشی درنظرگرفته شده برای برگزاری دوره های آموزشی مسئولین و سرپرستان تیم های ورزشی را تشریح و مقرر شد با توجه به امکانات موجود درآکادمی ملی المپیک دوره های آموزشی کوتاه مدت پیش بینی و درمحل آکادمی المپیک برگزار شد. در این ارتباط مقرر شد دکتر فاطمه سلامی با همکاری دکتر کیوان دوره های آموزشی مورد نیاز را طراحی و جهت تصویب در جلسه آینده ارائه نمایند. همچنین مقرر شد بروشورهای موردنیاز جهت اعزام کاروان های ورزشی با استفاده از منابع موجود در سازمان حج و زیارت، سازمان ارتباطات اسلامی و وزارت امور خارجه طراحی و پس از تأیید توسط کمیته ملی المپیک چاپ و منتشر شود.
در ادامه کبریایی زاده درخصوص کسب کرسی های بین المللی اعلام داشتند: استفاده از تمام ظرفیت های موجود داخلی و خارجی برای جلب حمایت دیگر کشورها، برقراری ارتباط با سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران و سفارتخانه های متبوع ایران در دیگر کشورها، استفاده از قابلیت های سازمان ارتباطات اسلامی، ملاقات با سفرا و کاردار فرهنگی کشورها و دیگر افراد کلیدی از جمله موارد مهمی است که می تواند به هنگام رایزنی برای جلب همکاری و حمایت کشورها مورد توجه قرار گیرد.
در پایان نشست نیز خانم رسولی گزارش اصلاح اساسنامه اتحادیه وزاری ورزش آسیا را به اطلاع اعضاء رساندند و مقرر شد وی با هماهنگی کبریایی زاده جهت دریافت فرم های استاندارد و مشابه که قابل بهره برداری باشد با مسئولین ذیربط وزارت امور خارجه جلسه ای داشته باشند و بر مبنای اطلاعات دریافت نسبت به تکمیل اساسنامه اقدام نمایند.

 

 

۲۸ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۱:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.