توسعه ورزش زورخانه‌ موجب توسعه الگوهای ایرانی و اسلامی است

توسعه ورزش زورخانه‌ موجب توسعه الگوهای ایرانی و اسلامی است
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای موجب توسعه الگوهای ایرانی و اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بین المللی ورزش های زور خانه ای؛  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ورزش زورخانه‎ای از جمله ورزش‎هایی است که موسیقی و نوای مرشد جزء جدا نشدنی آن است، افزود:‌پهلوانی از ورزش‌های زورخانه ای جدا نیست.

ایرج ندیمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت،افزود: هرچند نوجوانان و جوانان ایرانی  با انگیزه و شور و شوق خاصی به این رشته ورزشی روی آورده اند، اما این انگیزه بدون حامی مالی به سرانجام نمی‌رسد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همه این ورزش‎ها با بخش‎های مختلف موسیقی سنتی و اخلاق جوانمردی ارتباط دارند و جا دارد به عنوان یک ظرفیت موثردرقالب هنر ایرانی و اصیل معرفی شوند.

وی، تصریح کرد: توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای موجب توسعه الگوهای ایرانی واسلامی وانتقال آن به نسل‌های آینده می‌شود.

نماینده لاهیجان ادامه داد: کشورمان ظرفیت خوبی در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای دارد که نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است و رسانه‌ها نیز نقشی بی‌بدیل در توسعه این ورزش دارند.

 نماینده مردم لاهیجان در مجلس با اشاره به قدمت ورزش زورخانه ای گفت: ورزش زورخانه ای هویت ورزش ایرانی است که باید به آن توجه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  یاد آورشد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در کشور با توسعه ورزش پهلوانی   امکان پذیر است، زیرا نفس این ورزش تنها با صداقت وعدالت گرم می‌شود،از همین رو برای توسعه زورخانه در جهان باید ریشه و تنه این حرکت که در ایران است، بیش از گذشته تقویت شود.  
 

۲۲ آبان ۱۳۹۱ ۱۰:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.