آسوشیتدپرس: ایرانیان می توانند به دیگران فخر بفروشند(624)

آسوشیتدپرس: ایرانیان می توانند به دیگران فخر بفروشند(624)
آسوشیتدپرس در تحلیلی که از رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک منتشر کرده، سعید عبدولی را شانس نخست کسب مدال طلا می‌داند و معتقد است که این کشتی گیر می تواند سومین طلایی ایران باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره موفقیت‌های اخیر کشتی‌گیران فرنگی کار ایران در المپیک چنین نوشته است:
ایران تا پیش از المپیک لندن نتوانسته بود در کشتی فرنگی به مدال طلای المپیک برسد، اما ایرانی‌ها می‌توانند در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی در روز سه‌شنبه، به دیگران فخر بفروشند زیرا در دو روز نخست این رقابت‌ها به دو نشان طلا دست یافته‌اند.سعید عبدولی دیگر کشتی‌گیر فرنگی کار ایران است که در دو سال اخیر هیچ شکستی نداشته است. این کشتی‌گیر که قهرمان سال 2011 جهان است، شانس اصلی کسب مدال طلا در وزن 66 کیلوگرم بوده و پیش‌بینی می‌شود که بتواند در کنار حمید سوریان و امید نوروزی دیگر طلایی کاروان ایران باشد. به این ترتیب ایرانی‌ها می‌توانند در سه روز متوالی به سه طلای المپیک در رشته کشتی فرنگی دست پیدا کنند.رقابت‌های کشتی فرنگی مردان المپیک روز سه شنبه با انجام رقابت‌های وزن‌های 66 و 96 کیلوگرم به پایان می‌رسد و رقابت‌های کشتی آزاد زنان از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.پیش‌بینی می‌شود که عبدولی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل استیو گونو فرانسوی که قهرمان المپیک 2008 پکن است، قرار بگیرد. عبدولی در رقابت‌های جهانی 2011 که در گرجستان برگزار شد، این حریف را شکست داده بود. کشتی‌گیر ایرانی در صورت پیروزی مقابل این حریف در نیمه نهایی احتمالا مقابل تاماس لورینچ از مجارستان یا جاستین لستر از آمریکا قرار خواهد گرفت که بهترین فرنگی کار آمریکایی است که در المپیک لندن حاضر شده است.در 96 کیلوگرم الیس گوری بلغارستانی که قهرمان جهان است و جیمی لیدبرگ سوئدی از جمله مهم‌ترین شانس‌های رسیدن به مسابقه فینال هستند. گوری در المپیک پکن برای آلبانی کشتی می گرفت و به مقام هشتم رسید، اما پس از‌ آن تابعیت بلغاری را کسب کرد و موفق شد در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال 2011 به مدال برنز رسیده و یک سال پیش در استانبول هم عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.در مقابل لیدبرگ هم وضعیت خوبی دارد و امیدوار است که بتواند تبدیل به دومین کشتی‌گیر سوئدی شود که به طلای المپیک می‌رسد. سوئدی‌ها آخرین بار در المپیک 1952 به طلا رسیده بودند. لیدبرگ در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال‌های 2009 و 2011 دوم شد و در 2010 هم به مدال برنز رسید.

در حال حاضر روسیه با چهار مدال (دو طلا و دو برنز) در جایگاه نخست رقابت های کشتی فرنگی المپیک قرار گرفته است و ایران به لطف درخشش سوریان و نوروزی جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است

۱۷ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۵:۱۶

نظر مخاطبان

hashem
۱۳۹۱/۰۵/۱۷
4
0
0

خوب بود ممنون


نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.