اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک

کمیته ملی المپیک کشورهای مختلف جهان و فدراسیون های بین المللی در هفته گذشته برنامه های مختلفی را پشت سر گذاشتند که مهمترین آن سفر ژاک روگ به کشور ایتالیا بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛هدف از سفر روگ به ایتالیا حضور در مسابقات قهرمانی شنای جهان و دیدار با مسئولان ورزش این کشور و فدراسیون جهانی شنا بود که خبر فوق در کنار دیگر اخبار ارائه می گردد.

رئیس
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در اوائل هفته جاری به رم (ایتالیا) سفر کرد و در مسابقات قهرمانی شنای جهان حضور یافت . وی با تعدادی از اعضای کمیته بین المللی المپیک همچنین هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی شنا ، فینا ، ملاقات نمود. نامبرده با "جولیو سزار ماگلیون" رئیس جدید فینا و "مصطفی لارفاوی" رئیس افتخاری مادام العمر فینا به مذاکره پرداخت.
اعضا
• " توماس باخ " نشان شیر جمهوری سنگال را دریافت کرد . این نشان  در حضور "مامادو لامین کیتا" وزیر ورزش ، "مامادو دیاگنا ایندیائی" رئیس کمیته ملی المپیک سنگال ، "ادریسا فال" دبیر اعظم نشان شیر و "حبیب سیسوکو" رئیس کمیته ملی المپیک مالی در کاخ ریاست به وی اعطا شد.
• "آرن لیونگ کویست " دکترای افتخاری (علوم) را از سوی دانشگاه "لووابورو" (انگلستان) دریافت نمود. وی که ریاست کمیسیون پزشکی کمیته بین المللی المپیک را برعهده دارد این عنوان را به پاس تشریک مساعی ارزنده اش نسبت به طب ورزشی تصاحب کرد.
• "کرایک ریدی" دکترای افتخاری ، دکترای قانون را از سوی دانشگاه بورنل در لندن (انگلستان) دریافت کرد. این دکترا توسط (لرد ویکهام) ریاست عالیه دانشگاه لندن به پاس همکاری های مهم وی در جامعه بین المللی به ویژه در زمینه ورزش به اواعطا شد.
کمیسیون ها
• کمیته بین المللی المپیک از طریق کمیسیون  ورزش و محیط زیست خود با همکاری کمیته ملی المپیک ساموآ اخیرا همایشی قاره ای در آپیا (ساموآ) برگزار کرد. نمایندگان از 14 کمیته ملی المپیک اقیانوسیه بدین ترتیب پیرامون توسعه پایدار به مذاکره پرداخته و اقدامات تدابیر پذیرفته شده در این زمینه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. پیش نویس مدرکی در پایان این همایش دال بر دعوت از طرفین ذیربط با این پروژه یعنی سازمان های ورزشی ، گروه ها و مدیران جامعه ، پشتوانه های مالی و مقامات محلی به منظور ترویج توسعه پایدار از طریق ورزش تهیه شد.
متفرقات
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ بیست و هشتم ژوئیه طی خبرنامه ای اطلاع داد که تصمیم به تعلیق کمیته ملی المپیک کویت از اول ماه اوت به اجرا در نخواهد آمد. در ازا ، براساس تفاهم نامه امضا شده با مقامات کویت در تاریخ پانزدهم ژوئیه 2009 در لوزان ،کمیته بین المللی المپیک نامه ای از وزارت امور اجتماعی و کارگران کویت دریافت نمود بدین مضمون که تصمیم اتخاذ شده رسما توسط شورای وزارت بمنظور حصول اطمینان از فرآیند تجدید قوانین و مقررات ملی ورزش ها مطابق با منشور المپیک و قوانین فداسیون بین المللی ورزش ها ی المپیک از سوی مجلس کویت بموقع پذیرفته خواهد شد مورد تائید می باشد.
• شش مورد معوقه دوپینگ از بازی های پکن در تاریخ بیست و هفتم ژوئیه در لوزان توسط کمیسیون های انضباطی کمیته بین المللی المپیک به استماع ورزشکاران و نمایندگان مربوطه پرداختند . کمیته بین المللی پس از مشاهده به موقع تصمیم گیری خواهد نمود.
• کمیته بین المللی المپیک در تاریخ سی و یکم ژوئیه دستورالعمل داوطلبی برای برگزاری بیست و سومین بازی های المپیک زمستانی سال 2018 را راه اندازی نمود. از کمیته های ملی المپیک دعوت بعمل آمده است تا نام شهر در قلمرو مربوطه را که تمایل به میزبانی بازی ها ظرف مدت نه ساله را دارد ارائه نمایند.
• فدراسیون های بین المللی المپیک
فدراسوین های بین المللی المپیک تابستانی
• فدراسوین های بین المللی وزنه برداری ، IWF ، "مسابقه عکس" را که ورود بر آن برای همه آزاد است برگزار می نماید. معیار مشارکت عبارتست از : تصاویر گرفته شده در حد فاصل زمانی اول اوت 2008 تا اول اوت 2009 مربوط به وزنه برداری (مسابقه ، تمرین، پرتره و غیره) . تصاویر برنده در تاریخ پانزدهم سپتامبر 2009 اعلام خواهند شد.
• فدراسوین های ورزشی به رسمیت شناخته شده
• شورای هیئت بین المللی راگبی ، IRB ، برگزاری جام های جهانی راگبی را در سال 2015 به انگلستان و در سال 2019 به ژاپن واگذار نموده است.
• کمیته های ملی المپیک
• کمیته ملی المپیک برزیل اولین دوره پیشرفته در مدیریت ورزشی را راه اندازی نموده است. این دوره می تواند در کلاس های سنتی یا از طریق مکاتبه برگزار شود و هدف آن شامل متخصصین از 29 فدراسیون ورزشی برزیل می شود. این دوره 13 ماهه شش زمینه مطالعاتی در مدیریت سازمان های ورزش المپیک ، راهکارهای یکپارچه ، منابع انسانی ، اقتصاد ، بازاریابی و سازماندهی رویدادهای مهم را زیر پوشش دارد.
• کمیته ملی المپیک کره در تاریخ بیست و هفتم ژوئیه اعلام کرد که "سه – جیک پارک" که رئیس کمیته برگزاری برای بازی های سئول در سال 1998 بود در سن 76 سالگی چشم از جهان فروبست.متوفی نقش مهمی در برگزارری و موفقیت بازی های 1988 ، ابتدا بعنوان وزیر ورزش ، پس از آن بعنوان رئیس کمیته برگزاری ایفا نمود. نامبرده پس از بازی ها عهده دار چندین وظیفه در کمیته ملی المپیک بود تا اینکه سرانجام رئیس انجمن پیشکسوتان کمیته در سال 2006 شد. وی همچنین در مجمع ملی از سال 1992 تا سال 2000 عضویت داشت و از سال 1990 تا سال 1992 شهردار سئول بود.
• دو دوره قاره ای برای مربیان و متخصصین تنیس و دوچرخه سواری کوهستان ماه گذشته در گوآیاکیل و کیتو در چارچوب طرح آموزشی کمیته ملی المپیک آکوآدور برگزار شد. در این دوره ها ، به یمن برخورداری از پشتیبانی همبستگی المپیک سازمان ورزش های پان – امریکن ، پاسو در مجموع 58 مربی از 27 کشور از سراسر قاره آمریکا شرکت کرده و بموجب آن توانستند دانش خود را نسبت به آموزش ورزش مربوط به خود به روز درآورند.
• کمیته المپیک ایلات متحده به تازگی به ما اطلاع داد که از تاریخ بیستم الی بیست و هشتم ژوئن متجاوز از 180 رویداد "روز المپیک" در بیش از 170 شهر در سرتاسر کشور برگزار شده است. کودکان و بزرگسالان از کل کشور به بیش از 200 المپین و پارالمپین ملحق شدند تا روز المپیک سال جاری جشن بگیرند. نمایشات ورزشی ، دوهای تفریحی و معرفی ارزش های المپیک توسط ورزشکاران در برنامه منظور بود.
• کمیته ملی المپیک پورتوریکو اولین دوره جام المپیک ، رویداد ورزشی به افتخار "اوانجلیستا و نگاس" اولین دارنده مدال المپیک ، مدال برنز در بوکس (خروس وزن) در لندن در سال 1948 را برگزار کرد. مسابقات در 15 رشته ورزشی در مرکز کنوانسیون پورتوریکو برگزار شد. مسابات مدرسه با همکاری بخش ورزش و تفریحات سالم دولت همزمان با مسابقات بزرگسالان برگزار گردید که در آن 2000 ورزشکار برگزیده شرکت کردند.
• " کمیته ملی المپیک توگو در آخرین مجمع عمومی رئیس جدید خود را به نام "پوتوئی ما آکو نابده" و دبیر کل جدید خود را به نام "اتین کوآمی دگبو" برگزید.
کمیته های برگزاری برای بازی های المپیک
لندن 2012
• بیست و هفتم ژوئیه مشخصه شمارش معکوس برای سه سال تا بازی های المپیک 2010 در لندن می باشد. برای گرامیداشت این تاریخ پر اهمیت ، کمیته برگزاری برای این دوره از بازی ها ، لوکوگ، و شرکا آن رویدادهائی چند برگزار کردند بنحوی که ورزشکاران از تیم انگلستان توانستند پارک المپیک را مورد بازدید قرار داده و از قطار سریع و السیر جدید "جاولین" که وسیله جابجایی حدودا 25000 تماشاگر در هر ساعت به پارک المپیک در جریان بازی ها خواهد بود استفاده نمایند.

۱۷ اَمرداد ۱۳۸۸ ۰۸:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.