افزایش تجربه المپیک برای کم‌شنوایان و کم بینایان بوسیله فناوری

افزایش تجربه المپیک برای کم‌شنوایان و کم بینایان بوسیله فناوری

توضیحات صوتی، جلیقه‌های لرزان و تبلت‌های لمسی،این موارد تنها برخی از راه‌حل‌هایی هستند که به طرفداران دارای ناتوانی بینایی یا شنوایی کمک می‌کنند تا رویدادهای ورزشی را همراه با بقیه مردم در استادیوم‌های مختلف بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دنبال کنند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آژانس خبرگزاری فرانسه، "توپ از سمت راست ارسال می‌شود، وارد منطقه می‌شود و از منطقه خارج می‌شود و این موناکو است که توپ را پس می‌گیرد. منطقه همان قسمت مستطیلی زیر سبد است"؛ این همان صدایی است که هر نمایشی را در بِرسی آرنا در پایتخت فرانسه از طریق یک گوشی برای تماشاگر نابینا توصیف می‌کند.
در جریان فینال بسکتبال جام فرانسه در پایان ماه آوریل، هواداران نابینای مختلف توانستند بازی ها را از طریق توضیحات صوتی در زمین دنبال کنند. بنابراین، با مجهز شدن به یک دستگاه خاص، می توانند به یک مفسر ورزشی گوش دهند که اقدامات را توصیف می کند، در حالی که صدای دیگری با عناصر توصیف بصری این تجربه را کامل می کند. یک تجربه تماشاگر که توسط Optic 2000 قبل از بازی های المپیک سازماندهی گردیده است. سوفیانه احمد، 31 ساله، که به لطف این سیستم فناوری توانسته از مسابقات راگبی یا فوتبال در استادیوم ها لذت ببرد، می گوید: "ما معمولاً به جو گوش می دهیم، اما نمی دانیم چرا مردم فریاد می زنند. وقتی هواداران همه با هم فریاد می زنند، انرژی منتقل می شود که شما در لحظه زندگی می کنید، اینگونه احساس می کنید".
پیر-ماری میشلی، نابینا از سانحه تصادف در سن 25 سالگی، از تجربه مسابقات راگبی از طریق توضیحات صوتی با پدرش لذت می برد. این مرد 37 ساله که قبل از تصادف راگبی و دوچرخه‌سواری کوهستانی می‌کرده است ، می‌گوید: "به اندازه وقتی که آن را دیدم لذت بردم". کمیته برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک پایتخت فرانسه توضیح داد: "توضیحات صوتی در پاریس 2024 در شش رشته ورزشی (فوتبال، دو و میدانی، جودو، شنا، تنیس، اسب سواری) و ده رشته پارالمپیک در سیزده مورد از اماکن موجود خواهد بود.


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.