بازگشایی حوض آبریز جهت پاکسازی رودخانه سن برای المپیک

بازگشایی حوض آبریز جهت پاکسازی رودخانه سن برای المپیک

مقامات فرانسوی روز پنجشنبه یک حوضه آبی بزرگ را در پاریس افتتاح کردند تا برای بازی های المپیک و پارالمپیک آتی که در تابستان در این شهر برگزار می شود، آماده شوند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از اینساید د گیمز، مخزن جدید در کنار ایستگاه قطار آسترلیتز پاریس با هدف جمع آوری آب اضافی باران و جلوگیری از ورود فاضلاب مملو از باکتری به رودخانه سن محل برگزاری شنای ماراتن و بازی های سه گانه المپیک و پارالمپیک و همچنین مراسم افتتاحیه بازی ها قرارگرفته است. سال گذشته، پس از اینکه باران های شدید فاضلاب های قدیمی شهر را فرا گرفت و باعث شد ترکیبی از آب باران و فاضلاب تصفیه نشده به رود سن سرازیر شود، مسابقات آزمایشی شنا لغو شد.
با ایجاد حوض آبریز جدید، 20 استخر شنای سایز المپیک از آب کثیف را می توان به جای سرریز شدن به رودخانه ذخیره و تصفیه کرد.
 آنه هیلداگو، شهردار پاریس توضیح داد: "حوضه ذخیره‌سازی جدید «تضمین می‌کند» که می‌توان آب را حتی در هنگام طوفان‌های شدید ذخیره کرد و به سطح آب کمک می‌کند تا در اسرع وقت به حالت عادی بازگردد". در طول بازی‌های المپیک، آب روزانه آزمایش می‌شود تا مشخص شود آیا رویدادها می‌توانند طبق برنامه پیش بروند یا خیر. آملی اودئا کاسترا، وزیر ورزش، توانایی این شهر را ستوده است تا "برای ورزشکاران از سرتاسر جهان محیطی استثنایی در رودخانه سن برای رویدادهای خود فراهم نماید".


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.