رضایت باخ از «سطح بالای علاقه» به میزبانی بازی‌های المپیک

رضایت  باخ از «سطح بالای علاقه» به میزبانی بازی‌های المپیک

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت که حداقل 10 کشور برای میزبانی بازی های المپیک 2036 ابراز علاقه کرده اند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس IOC همچنین اذعان کرد که تغییرات آب و هوایی می تواند باعث شود تاریخ بازی ها از تابستان به اواخر سال تغییر کند. در سال‌های اخیر، علاقه به میزبانی بازی‌های المپیک به شدت کاهش یافته بود و تنها یک پیشنهاد برای هر یک از بازی‌های تابستانی 2024 و 2028 وجود داشت برای هر دو بازی، تنها پاریس و لس آنجلس پیشنهادهایی ارائه کردند که در نتیجه به هر دو شهر افتخار میزبانی سی و سومین و سی و چهارمین بازی های المپیک دوران مدرن اعطا شد.
به گفته رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، بازی‌های 2032 به بریزبن استرالیا تعلق گرفت و برای سال 2036، درخواست ها با تعداد «دو رقمی» کشورهایی که علاقه‌مند هستند، تجدید شده است. او از دفتر خود در سوئیس گفت: "ما هرگز در چنین موقعیت مطلوبی قرار نداشتیم. هرگز به این میزان علاقه به میزبانی بازی های المپیک ندیده بودیم." عربستان سعودی و قطر هر دو مشتاق میزبانی بازی‌های 2036 هستند که قطر سابقا تنها نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال 2032 بود. اگر هدف گسترش به کشورهای "غیر سنتی" باشد، اندونزی و هند نیز نیز میزبان بالقوه هستند. باخ در پاسخ به سوالی درباره عربستان سعودی و قطر که سوابق حقوق بشری آن‌ها را به مقصدی بحث‌برانگیز برای بازی‌ها تبدیل می‌کند، گفت: "اکنون 12 سال با این بازی‌ها فاصله داریم، بنابراین خیلی زود است که درباره هر یک از این منافع اظهار نظر کنیم".
باخ افزایش علاقه به میزبانی المپیک را به اصلاحاتی نسبت می دهد که در دوران تصدی وی انجام شد که به دنبال پایان دادن به هزینه های بیهوده ای بود که در گذشته چندین شهر میزبان را در آستانه ورشکستگی قرار داد و هر شهری را وادار می کرد قبل از پیشنهاد درباره میزبانی تجدیدنظر کند. به جای استادیوم‌ها و امکانات جدید و براق «فیل سفید» که پس از بازی‌ها مورد استفاده قرار نگرفت یا بطوری ضعیف نگهداری شد - همانطور که بعد از آتن 2004 و ریو 2016 اتفاق افتاد - IOC اخیراً استفاده از زیرساخت‌های موجود یا موقت و شیوه‌های سازگار با محیط‌زیست را ترویج کرده است.
 تخمین زده می شود که 96 درصد از رقابت ها در پاریس 2024 در مکان های موجود یا موقت برگزار شود، در حالی که این تعداد برای لس آنجلس 2028 می تواند حتی بیشتر باشد.
باخ افزود: "پاریس اولین بازی های المپیک است که از ابتدا تا انتها با اصلاحات دستور کار المپیک ما کاملاً مطابقت دارد."


۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.