بالاترین میزان تعداد مبتلایان به تب دنگی در فرانسه

بالاترین میزان تعداد مبتلایان به تب دنگی در فرانسه

مقامات بهداشتی فرانسه اعلام کردند که تنها سه ماه قبل از شروع بازی‌های المپیک 2024 ، پاریس رکورد تعداد موارد وارد شده از بیماری تب دنگی را ثبت کرده است.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از یورونیوز، از ابتدای سال تاکنون 1700 مورد در سراسر کشور ثبت شده است و دلیلی برای نگرانی در آستانه برنامه ای است که بزودی در پاریس آغاز می گردد.
مدیر کل بهداشت، گریگوری امری، در یک کنفرانس مطبوعاتی به سرعت این هشدار را صادر کرد. وی گفت: "از اول ژانویه 2024، 1679 مورد دنگی به کلانشهر پاریس وارد شده که در مدت مشابه سال 2023، 131 مورد بوده است. این موارد مربوط به افرادی است که به مناطقی از جهان مانند آنتیل فرانسه سفر کرده اند، جایی که ویروس توسط پشه های گونه Aedes albopictus منتقل می شود".
کارولین سمایل، رئیس Sante Publique فرانسه، گفت: "این بازتابی است از آنچه در آنتیل و به طور گسترده‌تر در آمریکای لاتین و کارائیب اتفاق می‌افتد ، جایی که تب دنگی از ابتدای سال در سطوح بی‌سابقه‌ای در گردش بوده است". حتی قبل از بازی‌های المپیک، فرانسه رکورد موارد وارداتی تب دنگی در کلان شهرها (2019) را در اثر هجوم بیشتر مردم در پایتخت شکسته بود. به گفته مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری، اکثر این موارد از گوادلوپ و مارتینیک منشاء می گیرند، جایی که یک "اپیدمی" در حال مشاهده است. علاوه بر این، گویان فرانسه 7000 مورد تایید شده دنگی را از آغاز سال 2024 گزارش کرده است.


۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.